יום חמישי, 29 באוקטובר 2015

לצוד את היטלר

האם אדולף היטלר שרד את מלחמת העולם השנייה?
אירוע טלוויזיוני חסר תקדים, שישודר יומיים אחרי ארה"ב, בשני ערוצי ההיסטוריה במקביל (SD+HD)

לצוד את היטלר
 Hunting Hitler 
 ימי חמישי, בשעה 22:10, החל מה-12 בנובמר
https://youtu.be/v8DJHy8LHOo



תיק חקירה סודי ביותר של ה-FBI, אשר העלה אבק במגירות במשך 70 שנה, נפתח מחדש, ומביא צוות חוקרים בעלי שם עולמי לפצוח במצוד האולטימטיבי, שנועד לתת מענה סופי לשאלה המסקרנת: האם ייתכן שהיטלר לא מת בבונקר בברלין והצליח להימלט מגרמניה? ואם כן, להיכן נמלט? כיצד הצליח לחמוק מידי בעלות הברית?





בתחילת שנת 2014, הסירה סוכנות ה-FBI את הסיווג "סודי ביותר" ממאות מסמכים חשאיים, מהם עולה כי ייתכן ואדולף היטלר לא התאבד בבונקר שלו בברלין לקראת סוף מלחמת העולם השנייה, אלא נמלט לדרום אמריקה לאחר נפילתה הסופית של גרמניה וכניעתה לבעלות הברית.
במזכר רשמי של מנהל ה-FBI האגדי ג'יי אדגר הובר, אף נכתב כי "קציני צבא אמריקניים בגרמניה טרם איתרו את גופתו של היטלר, וכמו כן, אין בנמצא מקור מוסמך שיאמר באופן ודאי כי היטלר מת". 
מצוידים במסמכי ה-FBI הדרמטיים, שזה עתה הותרו לפרסום, יוצא צוות חוקרים, בלשים וציידי נאצים במטרה להגיע לשורש האמת, ובתקווה לפענח את המסתורין האופף את מותו של אחד המנהיגים השפלים והרשעים בהיסטוריה העולמית. לצורך כך, ייעזרו החוקרים הללו בטכנולוגיית בילוש חדישה ביותר וישתמשו בשלל טקטיקות מוכחות המשמשות לחקירת מקרי מוות שנחשדים כמבוימים: מעקב אחר תנועות פיננסיות, ניסיון לגלות היכן נראה מושא החקירה לאחרונה, קריאת דיווחים של עדי ראייה, בדיקת כל ממצא פורנזי אפשרי שבנמצא. 

בוב באר, ששירת במשך 21 שנים בסוכנות ה-CIA ונחשב אחד ממומחי המודיעין הצבאי הבולטים בעולם, וד"ר ג'ון סנסיץ', חוקר פשעי מלחמה בכיר, מובילים את צוות החקירה בסדרה "לצוד את היטלר", שכולל גם חוקרי FBI המנוסים בחקירות שטח, מומחים למדעי זיהוי פלילי, ציידי נאצים, עיתונאים והיסטוריונים המומחים לנושא.

צוות ה"מטה" של החקירה, מנסה לבנות ציר זמן כרונולוגי, המבוסס על מסמכי ה-FBI שראו אור, ומשחזר את נתיב ההימלטות לכאורה של היטלר, בעוד צוות השטח מנסה לאמת על הקרקע את המתואר במסמכים. בין אם מדובר על חקירת מאורת מסתור בלב הג'ונגלים של ארגנטינה, ששימשה מחבוא לפושעים נאצים, או צלילה למימי האוקיינוס כדי לאתר צוללת מלחמה גרמנית, שייתכן כי שימשה להבריח את היטלר לדרום אמריקה; צוות השטח נשלח תחילה לארגנטינה, ומוצא שם מספיק ראיות שיהוו בסיס לתחילת חקירה אמיתית של הנושא. משם, הצוות עובר לגרמניה, לבדוק מחדש את סיפור מותו/היעלמותו של היטלר. בהמשך, שחזור מסלול ההימלטות של הצורר הנאצי יעבור בספרד, קולומביה וברזיל.
בשונה מסדרות אחרות שניסו לעסוק בנושא בעבר, הסדרה "לצוד את היטלר" מבוססת על חקירה מדעית ומקצועית לעילא, המבוססת על מסמכים רשמיים של הבולשת הפדרלית האמריקנית, ולא מסתמכת על תיאוריות קונספירציה מפוקפקות כאלו או אחרות.  

לצוד את היטלר - ימי חמישי, בשעה 22:10, החל מ-12 בנובמבר (שידור מקביל בערוץ היסטוריה HD)
שידורים נוספים: ימי שישי, ב-17:10; ושבת בשעות: 10:30, 14:40 ו-21:20


לצוד את היטלר - צוות החוקרים

בוב באר -  Bob Baer
שירת 21 שנים בסוכנות הביון המרכזית, ה-CIA, ונחשב לאחד מקציני המודיעין הבולטים בארה"ב בפרט ובעולם בכלל. בילה את מרבית שנות הקריירה שלו בריגול בינלאומי, ריגול-נגדי ואיסוף מידע, החל מיירוט עסקאות נשק בין מדינות ועד לאיתור טרוריסטים בכירים. לבאר מומחיות בסינון המידע החיוני והרלוונטי מבין אלפי מסמכים מודיעיניים, שאותו ניתן להעביר הלאה לצוות החוקרים בשטח. (הדמות שגילם ג'ורג' קלוני בסרט המתח "סיריאנה" מ-2005, התבססה על סיפור חייו של באר).







ד"ר ג'ון סנסיץ' - Dr. John Cencich
פרופסור בכיר לצדק פלילי, ד"ר ג'ון סנסיץ' הוא מדען משפטי ומומחה לקרימינולוגיה. שימש בעבר כחוקר פשעי מלחמה מטעם האו"ם, והוביל את אחת מחקירות פשעי המלחמה הבינלאומיים הגדולים בהיסטוריה, שהביאה להרשעתו של נשיא סרביה לשעבר, סלובודן מילוסוביץ'. סנסיץ' ניחן ביכולת מיוחדת לנתח, לעבד ולהצליב מקורות מידע שונים – תכונה חיונית בבניית תיקי חקירה פליליים.





ג'רארד וויליאמס – Gerrard Williams
היסטוריון, מומחה להיטלר ולפסיכולוגיה הנאצית. וויליאמס הוא עיתונאי בינלאומי מכובד והיסטוריון בעל קריירה של למעלה משלושים שנה (עבד בין השאר ב-רויטרס, BBC ו-SKY). וויליאמס הוא מחבר הספר "Grey Wolf: The Escape Of Adolf Hitler", אותו כתב לאחר חקירה ממושכת שערך בארגנטינה, אודות המפלט החשאי שמצאו פושעי מלחמה נאציים לאחר תום מלחמת העולם השניה בדרום אמריקה בכלל וארגנטינה בפרט.



סטיבן רמבם – Steven Rambam
מומחה לפשעי מלחמה נאצים, חוקר מקרי מוות בעל שם עולמי. סטיבן רמבם נחשב לאחד החוקרים המובילים בעולם בתחום חקירת מקרי מוות. רמבם וצוותו פיענחו כבר למעלה מ-10,000 מקרים, שנעים ממעשי רצח, היעלמויות מסתוריות דרך והונאות פיננסיות. רמבם נודע בעיקר בזכות העובדה שהצליח לאתר 170 פושעי מלחמה ומשתפי פעולה עם הנאצים בארה"ב, קנדה, אירופה ואוסטרליה.







טים קנדי - Tim Kennedy
סמל בכיר ביחידת עילית של הכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב, בעל עיטור ברונזה בזכות הגבורה שגילה תחת אש. לאחר מתקפת ה-11/9על ארה"ב, קנדי וצוות לוחמיו, מילאו תפקיד מפתח באיתור ולכידת ראשי ארגון אל-קעידה, אבו מוסעב א-זרקאווי ואוסמה בן לאדן. הניסיון הרב שצבר בחקירה זו, מעניק לו יתרון שלא יסולא בפז בלכידת מטרות בעלות פרופיל גבוה.







לני דה פול - Lenny DePaul
מפקד צוות המשימה הגדול בעולם ללכידת עבריינים נמלטים, בשירות המארשלים של ארה"ב. במשך למעלה משלושה עשורים, עסק דה פול במצוד אחר פושעים אלימים במיוחד, טרוריסטים ומבריחי סמים. כקצין בכיר בשירות המארשלים, פיקד דה פול על מאות חוקרים מ-90 סוכנויות שונות, שלכדו למעלה מ-100 פושעים נמלטים מדי שבוע.

חודש נובמבר בהיסטוריה

חודש נובמבר בהיסטוריה
ערוץ ההיסטוריה מציין מספר אירועים בולטים שהתרחשו בחודש נובמבר:


4 בנובמבר - יום השנה הלועזי לרצח יצחק רבין ב-4/11/1995
לציון יום השנה הלועזי לרצח ראש ממשלת ישראל ב-4 בנובמבר 1995, נקדיש את שידורינו ביום רביעי, 4 בנובמבר החל מהשעה 17:00, לתכניות מיוחדות העוסקות בחיי המנהיג ,פועלו העשיר והמורשת שהותיר אחריו, לצד ספיישלים העוסקים בליל הרצח הטראומטי, ששינה את פניה של ישראל לעד. במסגרת ערב השידורים המיוחד נשדר את התכניות: "יצחק רבין של הפלמ"ח", "יצחק רבין: מזווית אישית", "יומן ראש ממשלה", "לילה גוב: ראיון מיוחד עם נועה ויונתן בן ארצי", "רבין - ביוגרפיה", "יצחק רבין: ראיון מיוחד עם אילנה דיין ורפי רשף", "השבוע הארוך ביותר" ו-"רצח רבין: תיק לא סגור".





68 שנה לכ"ט בנובמבר - החלטת האו"ם על חלוקת הארץ ב-29/11/1947
אקסודוס: הסיפור האמיתי
Exodus: The True Story 
איש מתוך 4500 ניצולי השואה  שעלו בצרפת על אוניית המעפילים "אקסודוס" בדרכם לארץ ישראל, לא יכול היה לשער שבסופו של המסע ימצאו עצמם למרבה הטרגדיה, על אדמת גרמניה. 

זהו סיפורם האישי של שלושה נערים יתומים - לילי כרמון, משה טיומקין ודני אבידר, שחוו את התופת הנאצית, השבים לביתם לאחר המלחמה ומגלים שאין הורים ואין בית. הם יודעים שחוף המבטחים היחיד לעם היהודי הוא ארץ ישראל ונודדים בדרך ללא דרך ברחבי אירופה במשך שנתיים עד הגיעם לדרום צרפת. בעזרת צרפתים המגלים אהדה ועזרה ראויה לציון, הם יוצאים ללב ים על גבי ספינת נהרות שהותאמה למסע המיוחד, עומדים בטלטלות הדרך ומצפים כבר לרגע שבו יגיע לחיפה. אך הרגע המיוחל משתבש כאשר הספינה נתקלת במשחתות בריטיות הנוגחות בה ומתפתח קרב עקוב מדם שבסיומו נכנעים הניצולים ונכלאים בעל כורחם על גבי שלוש אוניות גירוש בריטיות שמחזירות אותם לצרפת ומשם לגרמניה היישר לתוך מקום מוכר להם – מחנות עקורים. 

בעת הגעת האקסודוס לחיפה צפו בנמל נציגים מוועדה מטעם האו"ם (אונסקו"פ) שקבעה "יש לאפשר ליהודים הקמת בית יהודי". במסעם המפרך הוכיחו הניצולים את ניצחון הרוח והאמונה, ובעוז רוחם אפשרו את הקמת מדינת ישראל.

דרך עדויות המעפילים  וצילומים תיעודיים מהספינה, מסופר סיפור המסע המפרך שעברו. השלושה חוזרים לפולין, לאוקראינה, לגטאות ולמחנות הריכוז, ומשם מתארים כיצד הצליחו לברוח ממותם. הם נזכרים בכאב גלוי בשיבה לביתם, שם נודע כי נותרו לבדם וגם כי בביתם כבר חיים אנשים אחרים. הם מגוללים את סיפור ההפלגה הארוכה, שהחלה ב-1947 בצרפת וכמעט הסתיימה בחיפה, עד שאוניות הצי הבריטי הדפו בכוח ובגז מדמיע את הניצולים ושלחו אותם חזרה לגרמניה.
כמו כן, מתראיינים בסרט יוסי הראל, שהיה מפקד "אקסודוס", וכן אייק אהרנוביץ הקפטן, וכן מלחים בריטים שמנעו את כניסתה של האונייה וליוו את המעפילים בשלוש אוניות שונות הרחק מחופי ארץ ישראל חזרה לאירופה.
אקסודוס: הסיפור האמיתי -  ראשון, 29 בנובמבר בשעות 16:35 ו-23:00


77 שנים ל"ליל הבדולח" בגרמניה (10-9/11/1038)
ההנהגה הנאצית: רוע מוחלט  
Nazis: Ultimate Evil
אדולף היטלר, מנהיג הרייך השלישי העריץ ששלט בגרמניה הנאצית, שהיה אחראי לשואת יהודי אירופה ויזם מלחמה עולמית שהסתיימה במותם של כ-60 מיליון בני אדם, מייצג עד היום עבור רבים את הרוע האולטימטיבי.
אך היטלר לא פעל לבד. היקף הזוועות שביצעה המפלגה הנאצית הצריך מנגנון שלם שיכול היה לבצע אותה: החל מעילית אינטלקטואלית שהעניקה לגיטימציה לרעיונות היטלר בעיני הציבור, דרך פקידות בירוקרטית שביצעה את הוראותיו ביעילות חסרת רחמים, וכלה בבריונים אלימים בדרגים הנמוכים של המפלגה, שיישמו בשטח את הוראות המפלגה באופן אכזרי ביותר כלפי קורבנותיהם המיועדים. 

מי היו אותם אנשים? כיצד הפכו לחלק אינטגרלי ממנגנון הרשע הנאצי? הסרט מתמקד בדמויות המפתח בהנהגה הנאצית ובוחן את התפקיד שמילאו בשלטון הרייך השלישי: הרמן גרינג, יוזף גבלס, היינריך הימלר אדולף אייכמן ויוזף מנגלה.
ההנהגה הנאצית: רוע מוחלט  - יום שני, 9 בנובמבר ב-16:30 ו-23:00, שידור נוסף למחרת ב-18:30


97 שנה לסיום מלחמת העולם הראשונה ב-11/11/1918
קרבות אויר: טייסי הקרב הראשונים
Dogfights: The First Dogfighters
קרבות האוויר הראשונים בהיסטוריה, ערכו את הופעת הבכורה שלהם במהלך מלחמת העולם הראשונה. השמיים ידעו ביצועים וירטואוזיים של הטייסים הגרמנים ורנר ווס (שנלחם לבדו בלהק של מטוסים בריטיים) וארנסט אודט, וכן של טייס הקרב האמריקני ארתור ריימונד ברוקס, שמצא עצמו נלחם על חייו בקרב גורלי  מול שמונה מטוסי "פוקר" של חיל האוויר הגרמני.
קרבות אויר: טייסי הקרב הראשונים – יום רביעי, 11 בנובמבר בשעה 19:40 



100 שנה לפרסום משוואות תורת היחסות של אלברט איינשטיין ב-25/11/1915!
איינשטיין 
Einstein
ספיישל מרתק מגולל את סיפור חייו המקצועיים והאישיים של הגאון זוכה פרס נובל אלברט איינשטיין, בצורה ייחודית ויוצאת דופן. סיפור המסגרת של התכנית מתרחש בין שני ליקויי חמה שהתרחשו בשנים 1914 ו-1919. אמנם עבודתו המשמעותית והחשובה של הפיזיקאי הגרמני ממוצא יהודי ראתה אור כבר בשנת 1905, כשפרסם לראשונה את התיאוריה שלו בדבר תורת היחסות ויחסות מיוחדת, אך רק 14 שנים לאחר מכן, ב-1919, קיבלו התיאוריות של איינשטיין הוכחה מדעית בשטח. עד אז, התייחסה הקהילה המדעית אליו בזלזול, ואיינשטיין התקשה להתקבל לעבודה במשרות יוקרתיות. בשלב מסוים, כשדלת אחר דלת נסגרה בפניו, איינשטיין אף שקל לעשות הסבה מקצועית -  ולהפוך לסוכן ביטוח (!). בשנת 1911, הגה איינשטיין שיטה לבחון את התיאוריות שלו - לפי החישובים שלו, הרי שבשעת ליקוי חמה אמור להתרחש משהו יוצא דופן - קרני השמש אמורות להופיע מסביב לירח  - כשהכוכבים ינועו למיקום אחר בשמיים. 

שמונה שנים מאוחר יותר, ב-29 במאי 1919 אירע ליקוי החמה ההיסטורי ששינה את העולם -  המדענים צילמו כוכב שהיה אמור להיות מוסתר ע"י השמש בזמן ליקוי החמה, מה שהוכיח את התיאוריה של המדען פורץ הדרך על האור שנע בציר עקום ועוקף את החמה המוסתרת על-ידי הירח. התכנית כוללת קטעי ארכיון נדירים של אלברט איינשטיין, לצד ראיונות עם מדענים וקטעי אנימציה ממוחשבת, הממחישים ומבארים את עיקרי תורתו.
איינשטיין - יום רביעי, 25 בנובמבר בשעות 17:20 ו-22:50, שידור נוסף בשבת, 28 בנובמבר ב-13:00


52 שנה לרצח נשיא ארה"ב ג'ון קנדי ב-22/11/1963
רצח קנדי: 24 שעות גורליות 
The Kennedy Assassination: 24 Hours After
הסיפור שלא-סופר על אחד הימים המכריעים בהיסטוריה האמריקנית. תעודה מרתקת בוחנת את ההחלטות שקיבל סגן הנשיא-שהפך-נשיא, לינדון ג'ונסון, ב-24 השעות שמיד לאחר רצח נשיא ארה"ב, ג'ון קנדי. האם ניתן ללמוד מאופן קבלת ההחלטות שלו באותו יום גורלי, על האופן בו התעצבה ההיסטוריה האמריקנית בשנים שלאחר מכן?


בדקות ובשעות שמיד לאחר ההתנקשות הגורלית ב-22 בנובמבר 1963, התרחשו כמה מהאירועים המכוננים בהיסטוריה האמריקנית. התעודה עושה סדר באירועים אלו, שבהם מתגלה סגן נשיא שמתמנה לנשיא ומפקד הכוחות המזוינים ונדרש לקבל החלטות מכריעות במישור הבינלאומי והפוליטי, כשבידיו תמונת מצב חלקית בלבד על הנעשה בארה"ב ובעולם. יותר מכל, הסרט חושף את האופן הכאוטי שבו התנהלה העברת השלטון לידיו של ג'ונסון, זאת על רקע העוינות ההיסטורית ששררה בינו לנשיא ג'ון קנדי ולאחיו, רוברט קנדי, שכיהן אז כתובע הכללי בממשל.

החל מהרגע בו סופר לג'ונסון על מותו של קנדי (לאחר שאחד מאנשי השירות החשאי כבר דאג על דעת עצמו להזמין ארון קבורה), דרך החלטתו להישבע אמונים לתפקיד נשיא ארה"ב במטוס ה"אייר פורס 1" לצד האלמנה הדואבת ז'קלין קנדי (לפני שזכה לקבל ממנה אישור), ועד לשובו הביתה לקבלת תדריך מלא על אירועי ה-22 בנובמבר 1963 (זמן רב לאחר שכל העולם צפה במתרחש מעל מסכי הטלוויזיה), ג'ונסון המשיך לעבוד באותו ללא הפסקה עד שלוש לפנות בוקר, שקוע בייסורים ומחשבות לגבי עתיד ארצו ומפלגתו. מבלי שיכול היה לחזות זאת מראש, אופן התנהלותו של ג'ונסון ב-24 השעות שמיד לאחר רצח ג'ון קנדי ישקף במידה רבה את התנהלות נשיאותו בשנים הבאות.
רצח קנדי: 24 שעות גורליות - יום ראשון, 24 בנובמבר בשעות 16:30 ו-23:40

אנשי ההר - עונה 4

אנשי ההר - עונה רביעית
Mountain Men – Season 4 
https://youtu.be/ix1PankZ2KE 


העונה החדשה של הסדרה הסוחפת "אנשי ההר" ממשיכה לעקוב מקרוב אחר החיים המאתגרים של ששה גברים שנטשו את הבלי העולם המודרני, ומנסים לשרוד בכוח תושייתם באזורים הנידחים ביותר באמריקה, בחיק הטבע, תוך הסתמכות וניצול האמצעים שמסופקים בלעדית על-ידי הסביבה המיידית, הרחק מכל סממן של ציוויליזציה, בשביל לספק לעצמם מזון, ביגוד ופשוט להישאר בחיים במובן המיידי של המושג. 

בעונה הנוכחית, "אנשי ההר" מתאוששים מהשלכותיה ההרסניות של מערבולת פולארית שפקדה את צפון אמריקה בחורף שעבר, והביאה לטמפרטורות הנמוכות ביותר שנמדדו אי-פעם. הדמויות הוותיקות - מרטי, טום, יוסטאס, ריץ' וקייל, לצד "איש ההר" החדש, מורגן, מתכוננות כבר בשלב מוקדם של העונה לחורף קשה נוסף. כדי לשרוד את המכות הבלתי-צפויות שיגיעו מכיוון הטבע, עליהם להסתגל ולהתאקלם כמה שיותר מהר לסביבתם – אחרת ימותו.

באלסקה, מרטי מיירוטו חוזר לרכס הרי רבליישן כדי להניח על הקרקע את קו המלכודות החדש שלו. הפעם, משפחתו תצטרף אליו למסע. במונטנה, איום חדש ומסוכן מנחית מהלומה על איש ההר הוותיק טום אור, שלומד על בשרו את אופיו בלתי-צפוי של הטבע. במונטנה, ריץ' לואיס נלחם בפלישה של טורפים מאיימים בעמק רובי. בהרי בלו רידג', שבמדינת צפון קרוליינה, יוסטאס קונוויי לוקח הימור עסקי בתקווה להתניע מחדש את עסקי העצים שלו.  בעיירה קימארון שבמדינת ניו-מקסיקו, קייל בל עובד קשה במטרה להבטיח את המורשת אותה הוא מייעד להעביר לבנו. בלב אלסקה הקפואה, "איש ההר" החדש שבחבורה, מורגן ביזלי, מנסה להשלים את ה"טרק" השאפתני ביותר בחייו: מסע בן קרוב ל-480 קילומטרים לאורך רכס הרי אלסקה, במטרה לכבוש לעצמו אזור ספר משל עצמו.

גיבורי הסדרה מתמודדים עם טורפים מסוכנים באופן קבוע, אך יודעים כי החיה המסוכנת ביותר היא אמא טבע. טעות אנוש קטנה ביותר במרחבי הפרא של צפון-אמריקה, עלולה לעלות להם במפגש עם דב גריזלי רעב ועצבני או בהיתקעות לבד באמצע השומקום, מבלי יכולת להזעיק עזרה. ככל שהם נאבקים להישאר צעד אחד לפני הקור הקטלני שמקדם את פניהם על כל צעד ושעל, "אנשי ההר" יצטרכו העונה להתמודד עם אתגרים קשים מתמיד כדי להצליח לשמור על אורח חייהם בטבע ולהבטיח את הישרדותם הפיזית.
אנשי ההר – עונה רביעית (שני פרקים ברצף!) – ימי רביעי ב-21:20, החל מ-11 בנובמבר
שידור נוסף למחרת, ימי חמישי, ב-23:45, וימי שבת ב-08:00

חייזרים מן העבר - עונה 8

חייזרים מן העבר - עונה שמינית 
Ancient Aliens - Season 8



האם חייזרים עתיקים ביקרו אותנו? מי הם היו? מהיכן הגיעו?  מה הייתה משימתם? האם הותירו רמזים על נוכחותם? מה הייתה המורשת שהותירו אחריהם? האם הם יחזרו?  ב-"חייזרים מן העבר", נגיע לכל פינה בכדור הארץ כדי למצוא תשובות לשאלות הללו. מעידן הדינוזאורים, דרך מצרים העתיקה, בני המאיה בדרום אמריקה ועד ימינו, הסדרה בוחנת קשרים אפשריים בין עדויות עדכניות על הימצאות עב"מים, למידע שנאסף ופוענח מחפצים וטקסטים עתיקים.  

בין הסוגיות הנדונות בפרקים החדשים של "חייזרים מן העבר": https://youtu.be/pgNVWq7moGc 
לפי המיתולוגיה היוונית, כבר ב-2,000 לפנה"ס בנה האל הפייסטוס רובוטים. במצרים, האל אוסיריס פורק והורכב מחדש כמו מכונה. האם ייתכן כי רובוטים פעלו כבר בימי קדם? מי בנה אותם? ולאיזו מטרה?
ארכיאולוגים חושפים כל העת מבנים נדירים ברחבי כדור הארץ, שקיומם סותר את לוח הזמנים המקובל של תולדות האנושות. האם קיימת אפשרות כי מבנים אלו נוצרו ע"י ציביליזציה חוצנית מתקדמת?
הייתכן כי מדען הטילים הגרמני הנודע ורנר פון בראון, שעבד בשירות הממשל האמריקני לאחר מלחמת העולם השנייה, רכש את הידע שאיפשר לו לפתח טכנולוגיות מתקדמות, באתר נחיתת העב"מים המסתורי ברוזוול, בשנת 1947?
מאז הכנסת טלסקופ החלל "קפלר" לשימוש בשנת 2009, זיהו מדענים אלפי כוכבי לכת בעלי תנאים דומים לאלו השוררים בכדור הארץ. ייתכן כי נמצאה התשובה הניצחת לשאלה הנצחית: האם אנחנו לבד כאן ביקום?
חייזרים מן העבר - עונה שמינית - ימי ראשון, ב-21:20, החל מ-22 בנובמבר.
שידור נוסף בימי רביעי ב-20:30 ושישי בשעה 18:00

מרתונים בסופי שבוע - נובמבר

מרתונים בסופי השבוע


מרתון "הימים האחרונים של הנאצים" 
ההיסטוריה האפלה של המפלגה הנאצית – מנק' המבט של הנאצים עצמם. ב-1945, לאחר כניעת גרמניה בתום שש שנות מלחמה עקובה מדם, עצרו בעלות הברית אלפי גרמנים לחקירה. חקירות מאירות עיניים אלו, נזנחו במשך שנים בשולי ההיסטוריה. הסדרה "הימים האחרונים של הנאצים" עושה  שימוש נרחב בחומרים הללו, ומציגה באופן דרמטי וחסר תקדים עדויות של מפקדי מחנות השמדה, מומחי תעמולה, רופאים, גנרלים, וכן חברי תנועת הנוער ההיטלראי, המעניקות לצופים תובנה מעמיקה על דרך החשיבה הגרמנית בשנות משטרו האפל של היטלר.
 יום שישי, 6 בנובמבר, החל מ- 21:10; שבת, 7 בנובמבר מ-14:00

מרתון "אגדת הרי הזהב" 
סדרה סוחפת על חבורת ציידי אוצרות המחפשת בהרי אריזונה אחר מכרה זהב עתיק ומסתורי, שהחיפוש אחריו גבה בעבר את חייהם של ציידים רבים. החיפוש אחר האוצר האגדי, היא לרוב משימת יחיד, אך הצייד הוותיק ויין טאטל, החליט הפעם לשבור את המסורת וחובר לצוות מומחים במטרה להתחקות אחר רמז חדש שיכול סוף סוף להביא לפתרון תעלומה בת מאות שנים, אודות האוצר הקטלני הקבור בדרום מערב ארה"ב, ברכס הרי סופרסטישן.
 יום שישי, 13 בנובמבר, החל משעה 21:20

יום רביעי, 28 באוקטובר 2015

שיעור היסטוריה מס' 1

נושא: ראשית התפוררות האימפריה הרומית (חט"ב)
שם התכנית: רומא: עלייתה ונפילתה של אימפריה – פרק 11
עד סוף המאה הרביעית, הרומאים ובני השבטים הברברים כבר חיו יחדיו באימפריה במתח מתמיד שאיים להידרדר לאלימות. כשהקיסר תיאודוסיוס גייס את הגותים כשכירי חרב, הוא נאלץ לסמוך על הגנרל שלו, החצי ונדלי, חצי רומי סטיליקו, על מנת להבטיח את נאמנות הגותים.

אך תיאודוסיוס מנצל את החיילים הגותים כבשר תותחים וגורם להם למרוד תחת מנהיגותו של אלאריק, האיש אותו הם מכנים "מלך". תיאודוסיוס מת זמן קצר לאחר מכן ומוריש את האימפריה לשני בניו וממנה את סטיליקו כעוצר במערב.
בשעה שאלאריק מחפש בית עבור אנשיו וסטיליקו מחפש להגן על האימפריה מפני אויבים חדשים, דרכי שני מנהיגים מצטלבים, לעתים כבעלי ברית ולעתים כאויבים.

בסופו של דבר, שניהם ייכנעו לדעות קדומות, בסגנון רומא. והגותים, שהפנימו שהרומאים אינם רוצים דבר עם הברברים, יכו שוב ברומא עצמה.


נושא: התפוררות האימפריה הרומית (חט"ב)
שם התכנית: רומא: עלייתה ונפילתה של אימפריה – פרק 12
בשנת 450 לספירה, האימפריה הרומית הגדולה הייתה כבר צל חיוור של עצמה ונתונה לחסדי הפולשים הברבריים. הקיסרים הרומאיים הציעו להם שטחים תמורת שקט. בתקופה זו ביססו שלושה קציני צבא את מעמדם: ריקימר, איגידוס ומאיוריאנוס. שלישייה החלה להתחרות על שליטה באימפריה. מאיוריאנוס היה הראשון להשיג את תואר הקיסר ואילו איגידוס מונה כגנרל הראשי שלו, אך דווקא ריקימר, חייל ממוצא ברברי הוא האיש המושך בחוטים. בסופו של דבר, כל מי שקרא תיגר על סמכותו, כולל חבריו, פגשו את קצה חרבו.