יום ראשון, 28 בפברואר 2016

סודות המוח של איינשטיין

ערוץ ההיסטוריה מציין 101 שנה לפרסום תורת היחסות של איינשטיין

סודות המוח של איינשטיין
Secrets of Einstein's Brain 

הידעתם שלאחר מותו של אלברט איינשטיין ב-1955 כתוצאה מסיבוכים של מפרצת באבי העורקים, מוחו נגנב?חרף העובדה כי המדען החשוב ביותר במאה ה-20 ביקש בצוואתו, כי לפזר את אפרו מעל נהר בניו-ג'רזי, הרי שבקשה זו הופרה. הרופא שהיה מופקד על הנתיחה שלאחר המוות, גנב את המוח של איינשטיין. איבר יקר-ערך וחשיבות זה, נשלח על-ידו לרופאים פתולוגים ברחבי ארה"ב, שניתחו אותו מכל כיוון, כדי לנסות לקבוע האם יש הבדל, ואם כן - מה הוא, במבנה המוח של אדם "רגיל", לעומת מוחו של האיש ששינה את פני המדע המודרני והגדיר מחדש את המלה "גאון".

התעודה המרתקת "סודות המוח של איינשטיין" מתחקה אחר כל היעדים אליהם הגיעו חלקי מוחו של איינשטיין, ובמקביל מגוללת את סיפורו של אלברט איינשטיין האדם, האיש שחשב על תאוריות מדעיות בעודו משתעמם מעבודתו כפקיד למרשם פטנטים, ודמיין באופן חד וברור ניסוי שישנה את מה שבני האדם חושבים על כדור הארץ, פיזיקה וכוח המשיכה. 

בספיישל יחקרו לעומק את חייו של איינשטיין, וינסו למפות את המרכיבים השונים שלהאיי.קיו שלו, החינוך שקיבל והסביבה המיידית בה גדל, עבודתו וסביבתו החברתית, התחרות מול מדענים אחרים -  כל זאת במטרה לנסות להבין מה היה סוד גאוניותו.כמו כן, נחשוף בסרט לא רק מה שלמדנו אודות המוח האנושי על-ידי ניתוח מוחו של אלברט איינשטיין, אלא נגלה מה כמה עוד נותר לנו ללמוד. התעודה כוללת תמונות ארכיון נדירות מילדותו של אלברט איינשטיין, ראיונות עם רופאים מומחים ושחזורים דרמטיים מושקעים הכוללים אפקטים מיוחדים המסיייעים להמחיש את רעיונותיו המורכבים של איינשטיין.

סודות המוח של איינשטיין.יום ראשון, 20 במרץ בשעה 21:30.
שידורים נוספים למחרת ב-18:00, שישי, 25 במרץ ב-21:45 ושבת, 26 במרץ ב-13:10


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה