יום ראשון, 30 באוגוסט 2015

חודש ספטמבר בהיסטוריה

חודש ספטמבר בהיסטוריה
ערוץ ההיסטוריה מציין מספר אירועים בולטים שחלים בחודש ספטמבר:


43 שנה לרצח הספורטאים הישראלים באולימפאידת מינכן 1972:
היום ה-11: ניצולי מינכן 72' -  הפקת מקור של ערוץ ההיסטוריה בישראל
ניצולי משלחת הספורטאים הישראלים לאולימפיאדת מינכן, מתוכה נרצחו 11 ספורטאים ע"י ארגון הטרור הפלסטיני "ספטמבר השחור", חוזרים לאתר הכפר האולימפי במינכן. הסרט התיעודי המרתק מציג נקודת מבט חדשה ומרתקת, שטרם עסקו בה - של הניצולים, שפותחים לראשונה את הפצעים, הטראומות והרגשות שהוסתרו שנים רבות.
במהלך הצילומים שיתפו הניצולים בתחושותיהם, החל משלב הכנות בארץ וההתרגשות לקראת השתתפות במשלחת הישראלית, התחושות לגבי השתתפות באולימפיאדה על אדמת גרמניה 27 שנה בלבד לאחר תום מלחמת העולם השנייה, דרך ההווי בכפר האולימפי, המפגש עם משלחות ממדינות זרות, ועד לאותו לילה בו חדרו מחבלים (בקלות רבה) לכפר האולימפי וחטפו והרגו חלק מחבריהם למשלחת. הניצולים גם חושפים את קשיי ההתמודדות בתקופה שלאחר האולימפיאדה, ההשפעות של האירוע על הקריירה הספורטיבית שלהם ועל חייהם בכלל ועל הפצעים שהם נושאים איתם כל השנים.
היום ה-11: ניצולי מינכן 72' - יום שישי, 4 בספטמבר בשעה 20:30
שידור נוסף למחרת ב-12:00 ו-22:55, וראשון, 6 בספטמבר ב-17:15

76 שנה לפרוץ מלחמת העולם השנייה ב-1/9/1939
D-Day: הסרטים האבודים - תעודה בשני חלקים
D-day: The Lost Films
ספישל מרתק בן שני החלקים, שמגולל את סיפור המבצע הצבאי החשוב ביותר של מלחמת העולם השנייה, תוך שימוש בקטעי ארכיון נדירים בצבע שנתגלו רק לאחרונה, ומרביתם טרם שודרו מעולם בפומבי. ב-"D-Day: הסרטים האבודים", יוכלו הצופים לחזות בפלישה האמפיבית הגדולה בהיסטוריה - כ-5,000 אניות של בעלות הברית שהנחיתו למעלה מ-160,000 חיילים לאורך רצועת חוף של 80 ק"מ - באיכות חסרת תקדים, ולחוות את הקרבות כאילו הם עצמם שם, שכן יוצרי הסדרה הצליחו להמיר את חומרי הגלם המקוריים לטכנולוגיית HD מתקדמת.
הספיישל "D-day: הסרטים האבודים", יציג את סיפור הקרבות הדרמטיים, דרך עדויות ויומנים אישיים של חיילים שנלחמו משני צידי המתרס - הן של בעלות הברית הן של הצבא הגרמני. כמו כן, הסדרה עושה בקטעי ארכיון נדירים
בהם מופיעים מנהיגים ומפקדים כמו הגנרלים דווייט אייזנהאואר, עומר ברדלי, ארווין רומל ואדולף היטלר לצד חיילים אלמונים משני הצדדים שנלחמו בחזית אחד הקרבות הנודעים והקשים בהיסטוריה המודרנית.
D-day: הסרטים האבודים: תעודה בשני חלקים - שלישי, 1 בספטמבר החל משעה 21:35
שידור נוסף למחרת החל מ-12:50

75 שנה לתחילת הבליץ האווירי של גרמניה על לונדון ב-7/9/1940
עולמות אבודים: הבונקרים הסודיים של צ'רצ'יל
Lost Worlds: Churchill's Secret Bunkers
התכנית חושפת את מערכת הבונקרים החשאית והמסועפת שהוקמה בבריטניה בזמן מלחמת העולם השנייה, מתחת לרחובות הבירה האנגלית לונדון. בבונקרים הללו שהיו עמידים לכל סוגי נשקי התקיפה הגרמניים, ניהלה הממשלה בראשות ווינסטון צ'רצ'יל את הקרב הגורלי על בריטניה מול האויב הנאצי.
עולמות אבודים: הבונקרים הסודיים של צ'רצ'יל - יום שני, 7 בספטמבר בשעות 19:00 ו-23:00
שידור נוסף למחרת ב-14:50

55 שנה לעימות הטלוויזיוני הראשון בעולם, בין קנדי לניקסון ב-26/9/1960
רצח קנדי: 24 שעות גורליות
The Kennedy Assassination: 24 Hours After
התעודה המרתקת "רצח קנדי: 24 שעות גורליות", חושפת לראשונה את הסיפור שלא-סופר על אחד הימים המכריעים בהיסטוריה האמריקנית, לאחר תחקיר חסר תקדים בהיקפו ושימוש במקורות ארכיוניים חדשים, לרבות מסמכים חשאיים שהותרו רק בשנת 2009 לעיון הציבור.

בדקות והשעות שמיד לאחר ההתנקשות בנשיא ארה"ב ג'ון קנדי ב-22 בנובמבר 1963, התרחשו כמה מהאירועים החשובים והמכוננים בהיסטוריה האמריקנית, אך סיפור האירועים הללו הובא תמיד באופן חלקי ומקוטע. התעודה "רצח קנדי: 24 שעות גורליות", עושה סדר באירועים שקרו ביממה שלאחר הרצח, שבהם מתגלה סגן נשיא, שממונה לנשיא ומפקד הכוחות המזוינים ונדרש לקבל החלטות מכריעות במישור הבינלאומי והפוליטי, כשבידיו תמונת מצב חלקית בלבד על הנעשה בארה"ב ובעולם. יותר מכל, הסרט חושף את האופן הכאוטי שבו התנהלה העברת השלטון לידיו של לינדון ג'ונסון, זאת על רקע העוינות ההיסטורית ששררה בינו לנשיא ג'ון קנדי ולאחיו, רוברט קנדי, שכיהן אז כתובע הכללי בממשל.
רצח קנדי: 24 שעות גורליות - יום שבת, 26 בספטמבר בשעות 13:00 ו-23:00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה