יום ראשון, 29 במאי 2016

מרתון מלחמות העולם

מרתון "מלחמות העולם"
 World Wars Marathon


סדרה מרתקת ומושקעת, המגוללת ב-6 פרקים סיפור דרמטי של שלושה עשורים קטלניים במאה ה-20: שלושים שנה במהלכן התרחשו שתי מלחמות העולם, דרך עיני המנהיגים והמפקדים שאישיותם ואופיים עוצבו בשוחות מלחמת העולם הראשונה, שהשלכותיה הדרמטיות  הביאו את העולם על סף חורבן מוחלט במלחמה שנייה. הסדרה תתמקד בדמויות המפתח של מלחמת העולם השנייה: היטלר, צ'רצ'יל, סטלין, רוזוולט, מוסוליני, דה-גול, מקארתור וטוג'ו.

הסדרה היוקרתית, שצולמה בארה"ב ובאירופה, כוללת ראיונות עם מנהיגים מהעת האחרונה " דוגמת קולין פאוול, ג'ון מייג'ור וג'ון מקיין, המעניקים תובנות מעניינות על התנהגות מנהיגי העבר במצבי המשבר בהם היו נתונים. מעט יותר מ-20 שנה בלבד מפרידות בין שני העימותים הגדולים ביותר של המאה העשרים: מלחמת העולם הראשונה והשנייה. היסטוריונים רבים טוענים כי אלו לא היו שתי מלחמות נפרדות, אלא רצף מדמם מתמשך אחד, שפגע תחילה בתושבי אירופה בלבד, אך לאחר מכן התרחב לעולם כולו.

כך קורה, שהדמויות המזוהות ביותר עם מלחמת העולם השנייה, היו בעצמן מעורבות בשתי מלחמות העולם; תחילה כחיילים לכודים או מנהיגים בתחילת דרכם, במלחמות השוחות של בלגיה וצרפת (קרבות הסום ו-איפר), ושנים לאחר מכן, כמנהיגי מדינות וגנרלים בכירים, השולחים חיילים למערכה באותן שדות קרב ממש, דוגמת הפלישה לנורמנדי והקרב על הבליטה.
מרתון "מלחמות העולם" -יום שישי, 24 ביוני החל משעה 18:45. שידור נוסף למחרת החל מ-10:20

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה