יום חמישי, 29 באוקטובר 2015

לצוד את היטלר

האם אדולף היטלר שרד את מלחמת העולם השנייה?
אירוע טלוויזיוני חסר תקדים, שישודר יומיים אחרי ארה"ב, בשני ערוצי ההיסטוריה במקביל (SD+HD)

לצוד את היטלר
 Hunting Hitler 
 ימי חמישי, בשעה 22:10, החל מה-12 בנובמר
https://youtu.be/v8DJHy8LHOo



תיק חקירה סודי ביותר של ה-FBI, אשר העלה אבק במגירות במשך 70 שנה, נפתח מחדש, ומביא צוות חוקרים בעלי שם עולמי לפצוח במצוד האולטימטיבי, שנועד לתת מענה סופי לשאלה המסקרנת: האם ייתכן שהיטלר לא מת בבונקר בברלין והצליח להימלט מגרמניה? ואם כן, להיכן נמלט? כיצד הצליח לחמוק מידי בעלות הברית?





בתחילת שנת 2014, הסירה סוכנות ה-FBI את הסיווג "סודי ביותר" ממאות מסמכים חשאיים, מהם עולה כי ייתכן ואדולף היטלר לא התאבד בבונקר שלו בברלין לקראת סוף מלחמת העולם השנייה, אלא נמלט לדרום אמריקה לאחר נפילתה הסופית של גרמניה וכניעתה לבעלות הברית.
במזכר רשמי של מנהל ה-FBI האגדי ג'יי אדגר הובר, אף נכתב כי "קציני צבא אמריקניים בגרמניה טרם איתרו את גופתו של היטלר, וכמו כן, אין בנמצא מקור מוסמך שיאמר באופן ודאי כי היטלר מת". 
מצוידים במסמכי ה-FBI הדרמטיים, שזה עתה הותרו לפרסום, יוצא צוות חוקרים, בלשים וציידי נאצים במטרה להגיע לשורש האמת, ובתקווה לפענח את המסתורין האופף את מותו של אחד המנהיגים השפלים והרשעים בהיסטוריה העולמית. לצורך כך, ייעזרו החוקרים הללו בטכנולוגיית בילוש חדישה ביותר וישתמשו בשלל טקטיקות מוכחות המשמשות לחקירת מקרי מוות שנחשדים כמבוימים: מעקב אחר תנועות פיננסיות, ניסיון לגלות היכן נראה מושא החקירה לאחרונה, קריאת דיווחים של עדי ראייה, בדיקת כל ממצא פורנזי אפשרי שבנמצא. 

בוב באר, ששירת במשך 21 שנים בסוכנות ה-CIA ונחשב אחד ממומחי המודיעין הצבאי הבולטים בעולם, וד"ר ג'ון סנסיץ', חוקר פשעי מלחמה בכיר, מובילים את צוות החקירה בסדרה "לצוד את היטלר", שכולל גם חוקרי FBI המנוסים בחקירות שטח, מומחים למדעי זיהוי פלילי, ציידי נאצים, עיתונאים והיסטוריונים המומחים לנושא.

צוות ה"מטה" של החקירה, מנסה לבנות ציר זמן כרונולוגי, המבוסס על מסמכי ה-FBI שראו אור, ומשחזר את נתיב ההימלטות לכאורה של היטלר, בעוד צוות השטח מנסה לאמת על הקרקע את המתואר במסמכים. בין אם מדובר על חקירת מאורת מסתור בלב הג'ונגלים של ארגנטינה, ששימשה מחבוא לפושעים נאצים, או צלילה למימי האוקיינוס כדי לאתר צוללת מלחמה גרמנית, שייתכן כי שימשה להבריח את היטלר לדרום אמריקה; צוות השטח נשלח תחילה לארגנטינה, ומוצא שם מספיק ראיות שיהוו בסיס לתחילת חקירה אמיתית של הנושא. משם, הצוות עובר לגרמניה, לבדוק מחדש את סיפור מותו/היעלמותו של היטלר. בהמשך, שחזור מסלול ההימלטות של הצורר הנאצי יעבור בספרד, קולומביה וברזיל.
בשונה מסדרות אחרות שניסו לעסוק בנושא בעבר, הסדרה "לצוד את היטלר" מבוססת על חקירה מדעית ומקצועית לעילא, המבוססת על מסמכים רשמיים של הבולשת הפדרלית האמריקנית, ולא מסתמכת על תיאוריות קונספירציה מפוקפקות כאלו או אחרות.  

לצוד את היטלר - ימי חמישי, בשעה 22:10, החל מ-12 בנובמבר (שידור מקביל בערוץ היסטוריה HD)
שידורים נוספים: ימי שישי, ב-17:10; ושבת בשעות: 10:30, 14:40 ו-21:20


לצוד את היטלר - צוות החוקרים

בוב באר -  Bob Baer
שירת 21 שנים בסוכנות הביון המרכזית, ה-CIA, ונחשב לאחד מקציני המודיעין הבולטים בארה"ב בפרט ובעולם בכלל. בילה את מרבית שנות הקריירה שלו בריגול בינלאומי, ריגול-נגדי ואיסוף מידע, החל מיירוט עסקאות נשק בין מדינות ועד לאיתור טרוריסטים בכירים. לבאר מומחיות בסינון המידע החיוני והרלוונטי מבין אלפי מסמכים מודיעיניים, שאותו ניתן להעביר הלאה לצוות החוקרים בשטח. (הדמות שגילם ג'ורג' קלוני בסרט המתח "סיריאנה" מ-2005, התבססה על סיפור חייו של באר).







ד"ר ג'ון סנסיץ' - Dr. John Cencich
פרופסור בכיר לצדק פלילי, ד"ר ג'ון סנסיץ' הוא מדען משפטי ומומחה לקרימינולוגיה. שימש בעבר כחוקר פשעי מלחמה מטעם האו"ם, והוביל את אחת מחקירות פשעי המלחמה הבינלאומיים הגדולים בהיסטוריה, שהביאה להרשעתו של נשיא סרביה לשעבר, סלובודן מילוסוביץ'. סנסיץ' ניחן ביכולת מיוחדת לנתח, לעבד ולהצליב מקורות מידע שונים – תכונה חיונית בבניית תיקי חקירה פליליים.





ג'רארד וויליאמס – Gerrard Williams
היסטוריון, מומחה להיטלר ולפסיכולוגיה הנאצית. וויליאמס הוא עיתונאי בינלאומי מכובד והיסטוריון בעל קריירה של למעלה משלושים שנה (עבד בין השאר ב-רויטרס, BBC ו-SKY). וויליאמס הוא מחבר הספר "Grey Wolf: The Escape Of Adolf Hitler", אותו כתב לאחר חקירה ממושכת שערך בארגנטינה, אודות המפלט החשאי שמצאו פושעי מלחמה נאציים לאחר תום מלחמת העולם השניה בדרום אמריקה בכלל וארגנטינה בפרט.



סטיבן רמבם – Steven Rambam
מומחה לפשעי מלחמה נאצים, חוקר מקרי מוות בעל שם עולמי. סטיבן רמבם נחשב לאחד החוקרים המובילים בעולם בתחום חקירת מקרי מוות. רמבם וצוותו פיענחו כבר למעלה מ-10,000 מקרים, שנעים ממעשי רצח, היעלמויות מסתוריות דרך והונאות פיננסיות. רמבם נודע בעיקר בזכות העובדה שהצליח לאתר 170 פושעי מלחמה ומשתפי פעולה עם הנאצים בארה"ב, קנדה, אירופה ואוסטרליה.







טים קנדי - Tim Kennedy
סמל בכיר ביחידת עילית של הכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב, בעל עיטור ברונזה בזכות הגבורה שגילה תחת אש. לאחר מתקפת ה-11/9על ארה"ב, קנדי וצוות לוחמיו, מילאו תפקיד מפתח באיתור ולכידת ראשי ארגון אל-קעידה, אבו מוסעב א-זרקאווי ואוסמה בן לאדן. הניסיון הרב שצבר בחקירה זו, מעניק לו יתרון שלא יסולא בפז בלכידת מטרות בעלות פרופיל גבוה.







לני דה פול - Lenny DePaul
מפקד צוות המשימה הגדול בעולם ללכידת עבריינים נמלטים, בשירות המארשלים של ארה"ב. במשך למעלה משלושה עשורים, עסק דה פול במצוד אחר פושעים אלימים במיוחד, טרוריסטים ומבריחי סמים. כקצין בכיר בשירות המארשלים, פיקד דה פול על מאות חוקרים מ-90 סוכנויות שונות, שלכדו למעלה מ-100 פושעים נמלטים מדי שבוע.

8 תגובות:

  1. סדרה מרתקת לפיה הסיכוי שהיטלר אכן ברח גדול מאד

    השבמחק
  2. סדרה מרתקת לפיה הסיכוי שהיטלר אכן ברח גדול מאד

    השבמחק
  3. איפה אפשר לראות את הפרקים לא בזמן שידור בערוץ ההיסטוריה....

    השבמחק
  4. הסידרה מרתקת אך ארוכה מדי וזמני שידור מרוחקים אחד מהשני

    השבמחק
  5. הסידרה מרתקת אך ארוכה מדי וזמני שידור מרוחקים אחד מהשני

    השבמחק
  6. לפי הסדרה צריך לשנות את ההיסטוריה

    השבמחק
  7. סדרה מרתקת צריך לשנות את ספרי ההיסטוריה שהיטלר התאבד עם אווה בראון בבונקר
    ולהודות שהאיש ברח וחי חיים טובים ופעילים בחסות ארגנטינה הנאצית ..ושאר מדינות העולם

    השבמחק
  8. אכן בהחלט זה סדרה מרתקת.אני לא מפספסת אף פרק.

    השבמחק