יום ראשון, 29 בנובמבר 2015

מחוץ לחוק: מלאכי הגיהנום

סדרה חדשה 
מחוץ לחוק: מלאכי הגיהנום 
 Outlaw Chronicles: Hells Angels 


בפעם הראשונה בהיסטוריה, חבר בכיר ביותר ב-Hells Angels, כנופיית האופנוענים הנודעת לשמצה מקליפורניה, מתוודה בגלוי, מול המצלמות, על מעשיו. זהו מבט נדיר מבפנים, בו ניחשף לראשונה לנעשה מאחורי הקלעים של ה-Hell Angels, החל מטקסי הקבלה הברוטליים לכנופיה, דרך המלחמה המתמשכת שמנהלים נגדם רשויות אכיפת החוק, ועד לרציחות אכזריו
ת שהם מבצעים בעבור כסף.
הסדרה החדשה מגוללת את סיפור ה- Hells Angels, שהפכה לתאגיד המגלגל מיליוני דולרים מעסקי פשע, סמים ואלימות - דרך עיניו של ג'ורג' כריסטי, אשר שימש כנשיא בכיר בכנופייה במשך למעלה מ-35 שנה, ישב בכלא על פשעים שביצע, פרש מהארגון ושינה דרכיו. כריסטי חושף לראשונה באופן פומבי סיפורים מסמרי שיער על מועדון האופנועים המושמץ והמסוכן בהיסטוריה. הכנופיה שמאתגרת את רשויות החוק באמריקה למעלה משישים שנה, פועלת תחת מעטה חשאיות כבד ועל חבריה נאסר לדבר על פעילויותיה. בעבר אף אירעו מספר מעשי נקם בחברי ארגון שהעזו "לפתוח את הפה" ולספר על הפעילויות הבלתי-חוקיות המתרחשות במסגרת הכנופיה - כולל עסקי ייצור, הפצה ומסחר סמים, ורציחות.

מי אתה ג'ורג' כריסטי?
ג'ורג' כריסטי עטור הקעקועים, שישב במהלך חייו מספר פעמים בכלא, והיה עד להתרחשותן של פעילויות פליליות רבות (חלקן אלימות ביותר) בעת כהונתו כנשיא בכיר ב-Hell Angels, מספר על נכונותו להשתתף ולככב בסדרה: "אנשים צופים ונהנים מסדרות כמו "ילדי האנרכיה", שהן דרמטיות ומבדרות, אך אינן מייצגות את תת-תרבות האופנוענים; ערוץ ההיסטוריה מאפשר לי להציג את הנעשה בתת-תרבות זו, מנקודת המבט של פורע החוק – דבר שמעולם לא נעשה עד עתה."
כריסטי נולד ב-1947 בעיירה ונטורה שבקליפורניה, וכבר מגיל צעיר נמשך לקסם האפל של פורעי החוק, ובאמצע שנות השבעים, הפך למועמד להצטרפות לסניף לוס אנג'לס של ה-Hells Angels - שנאלץ לבצע משימות משפילות במיוחד כמעין "טקס חניכה" (ממש כמו במאפיה), לפני שהתקבל כחבר מלא של הכנופיה ב-1976. מאז, הפך כריסטי ליעד ללכידה עבור רשויות החוק השונות, שניסו להתחקות אחר פעילות הכנופיה, בין אם באמצעות שתילת סוכנים סמויים בשורותיה, או הפעלת משתפי פעולה מבפנים. בתוקף תפקידו כנשיא הכנופיה, ניסה כריסטי להביא לשיתוף פעולה בין כנופיות האופנועים השונות שפעלו בשטח, במטרה להגן עליהם מפני האויב המשותף: שלטונות החוק. אך במקביל כריסטי טוען כי "מעולם לא תמכתי בעמדה כי עלינו להילחם בשוטרים". כריסטי ממשיך ואומר כי אמנם בין חברי הכנופייה שהנהיג היו פושעים, אך זו אינה כנופיה שתכליתה לעסוק בפשע – "זו מעולם לא הייתה המטרה שלנו. אנחנו נהנים לרכוב על האופנועים שלנו, ונהנים מהחירות שיש למדינה הזו להציע לנו". לאחר שפרש לפני מספר שנים מכל פעילויותיו ב-Hell Angels, משמש כריסטי בימים אלו כיועץ של סניגורים פליליים, המחווה את דעתו המלומדת על דו"חות חקירה משטרתיים, ומתארח לעתים בתכניות אקטואליה וחדשות.
מחוץ לחוק: מלאכי הגיהנום. ימי שלישי, בשעה 22:30, החל מ-22 בדצמבר. בכורה!
שידורים נוספים למחרת בשעה 23:00, וחמישי בשעה 18:00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה