יום חמישי, 26 בפברואר 2015

לילות שבת במרץ: ארבעה ספיישלים סוערים

לילות שבת במרץ: כל מה שרציתם לדעת על סקס וסמים בארבעה ספיישלים סוערים...


היסטוריה של סקס: המאה ה-20 
History of Sex: The 20th Century  
הספיישל המרתק מתמקד בשלל החידושים, ההמצאות, התנועות והמהפכות במיניות שידע העולם במאה ה-20. הימצאותן של נשים במקום העבודה, המצאת הרכב מצד אחד וסרטי הקולנוע מאידך - וההפצה ההמונית של שני החידושים פורצי הדרך הללו, היוו מרכיב חיוני בראשית דרכה של המהפכה המינית. החל מקונדום הגומי הראשון בשנות העשרים, עד לפיתוח הגלולה המפורסמת נגד הריון, שהאיץ את מהפכת המיניות בשנות השישים. 

כמו כן, נבחן לעומק את מחקרי המיניות הנודעים של מאסטרס וג'ונסון, ונגלה כיצד הושפעה המהפכה המינית מהאירועים וההתפחויות שקרו לקראת סוף המאה ה-20 ובראשית המאה הנוכחית - מהשימוש בכדורי הוויאגרה להגברת האון הגברי ועד לשימוש ברשת האינטרנט לשם סיפוק צרכים מיידים. עוד שאלה שנידונה במסגרת הספיישל המעורר: כיצד השתנו המין והיחסים האינטימיים בין בני זוג לאורך המילניום האחרון?
היסטוריה של סקס: המאה ה-20 - מוצאי שבת, 7 במרץ בשעה 22:10, שידורים נוספים ביום שני, 9 במרץ ב-23:00, וחמישי, 12 במרץ ב-23:45


היסטוריה של סקס: המזרח הרחוק 
History of Sex: The Eastern World
ברוכים הבאים להיכל התענוגות האוריינטלי הכולל גיישות, מין טאנטרי וספר עתיק יומין שמלמד הכל אודות מעשה האהבה הפיזי – כולל הדגמות. התעודה מרתקת "היסטוריה של סקס: המזרח הרחוק", בוחנת את נושא המין והמיניות במזרח הרחוק – ובמיוחד במדינות סין, יפן והודו.
הספיישל החושפני מעניק פרספקטיבה מרתקת על יחסי הגומלין שבין מיניות לרוחניות בתרבויות המזרח הרחוק, שכבר לפני למעלה מאלפיים שנה אימצו פילוסופיות הכורכות בין השתיים - שהעניקו למין מימדים נוספים מעבר לזה הפיזי: פסיכולוגי רוחני, קוסמי.

בין הסוגיות הנידונות בתעודה: נחשוף מהי המקבילה הסינית העתיקה לוויאגרה, נלמד על הנשים, הפילגשים וה"מזכירות לענייני מין" ששימשו את קיסרי האימפריה הסינית; נחקור את היחס המרתק של החברה היפנית לנושאים כמו זנות ואמנות פורנוגרפית; וכמובן, נגלה את כל מה שרציתם לדעת על תורת הקאמה סוטרה.
היסטוריה של סקס: המזרח הרחוק - מוצאי שבת, 14 במרץ בשעה 22:10, שידורים נוספים ביום שני, 16 במרץ ב-23:00, וחמישי, 19 במרץ ב-23:45


מכור לסם: מריחואנה 
Hooked: Illegal Drugs: Marijuana
ספיישל מרתק בוחן את סוד הקסם האפל של העלה הירוק. האם בקרוב יהפוך לחוקי?

הספיישל "מכור לסם: מריחואנה" בוחן את העליה הדרמטית בפופולריות השימוש בסם המריחואנה בחברה המודרנית. למריחואנה, סוג של צמח ממשחפת הקנאביים (Cannabis sativa), היו שימושים רבים מאז ומעולם: כחומר גלם שהיווה מרכיב ייצור סיבים, בדים, בגדים, נייר ו...סם פסיכואקטיבי. סגולותיו הרפואיות תועדו לראשונה לפני 4,000 שנה בסין העתיקה. 

בארה"ב, ההתפחתות והשגשוג של המריחואנה כרוכה בכמה התפתחויות תרבותיות היסטוריות חשובות: דמדומי ימי "חוק היובש" בחלק הראשון של המאה ה-20, פריחת מוזיקת הג'אז, סצינת משוררי ה"ביט" הבוהמיינים, ומהפכת "תרבות הנגד" של שנות השישים הסוערות. 

סרטי ארכיון נדירים משנות השלושים מציגים את מנהל הסוכנות הפדרלית למלחמה במריחואנה, הארי אנסלינג'ר, ורשת עיתוני איל התקשורת וויליאם רנדולף הרסט, "מפציצים" את דעת הקהל בסיפורים אודות התקפי זעם אלימים שפוקדים את מעשני הסם. אך מחקרים ובדיקות רפואיות עצמאיות שנערכו באותו זמן על הסם, הוכיחו כי יש לו השפעה משכרת, אבל בשום אופן לא אלימה. חרף זאת, ב-1937 הועברה בארה"ב תקנה שהפכה את המריחואנה ללא-חוקית הלכה למעשה.  יתר על כן, ב-1970 אושרת התקנה שהגדירה את המריחואנה כסם בעל פוטנציאל לתלותיות והתמרות, ללא שום תועלות רפואיות. 
אבל בימינו התמונה שונה לחלוטין - יותר יותר מדינות בארה"ב בפרט ובעולם בכלל מאשרות את השימוש בסם לצרכים רפואיים, ובשתי מדינות אף מותר כעת השימוש בו לצרכים אישיים (לאו דווקא רפואיים...)
האם בסופו של דבר תהפוך המריחואנה לחוקית לחלוטין? על רקע השימוש ההולך וגובר בסם, הוויכוח בין המצדדים למתנגדים ללגאליזציה שלו - לוהט מתמיד.
מכור לסם: מריחואנה - מוצאי שבת, 21 במרץ בשעה 22:10, שידורים נוספים ביום שני, 23 במרץ בשעה 23:00, וחמישי, 26 במרץ ב-23:45


מכור לסם: אופיום והרואין  
Hooked: Illegal Drugs: Opium & Heroin  
תכנית תיעודית המיוחדת בוחנת את תוצריו המסוכנים ביותר של צמח הפרג: אופיום, מורפיום והרואין. בימי קדם, צמח הפרג נחשב ל"אלוהי", ונעשה בו שימוש רב במעשי 'כישוף' בעת העתיקה. אך במאות ה-19 וה-20, התוצרים הנרקוטיים הממכרים והקטלניים שלו גרמו לסערה חברתית ותמורות חברתיות אדירות. סם האופיום לבדו היה אחראי לפרוץ שתי מלחמות בין בריטניה לסין, והביא להפיכת הונג קונג לקולוניה בריטית. המעמדות העליונים השתמשו אמנם בהרואין כי האמינו שבכוחו לעורר יצירתיות, אך כשהסם הגיע לשורות מעמד הפועלים, הוא הפך באחת לאויב האומה. אי-לכך, בשנת 1914 נחקק בארה"ב חוק שאסר על השימוש בהרואין ואופיום והגביל את השימוש במורפיום לצרכים רפואיים בלבד. באופן שיש שיאמרו שהיה ניתן לצפותו, הוצאתו של ההרואין מחוץ לחוק רק הגבירה את הביקוש לו. 

מחיילים ותיקים בוגרי מלחמות מדים שהתקשו להסתגל לחיים ב"אזרחות", דרך כוכבי קולנוע הוליוודיים (רק ב-2014 מת השחקן פיליפ סימור הופמן ממנת יתר של הסם), מתעשרי היי-טק צעירים בעמק הסיליקון ועד לברוקרים מעונבים בוול סטריט - ה"הרואין שיק" המשיך לתפוס תאוצה ולשגשג כסם מחתרתי, שרשויות החוק משקיעות יותר ויותר מאמצים על-מנת להילחם ביצור, ההפצה והשימוש בו.
מכור לסם: אופיום והרואין - מוצאי שבת, 28 במרץ בשעה 22:10, שידורים נוספים ביום שני, 30 במרץ בשעה 23:00, וחמישי, 2 באפריל ב-23:45

תגובה 1:

  1. סטודנטית חרוצה וסקסית רוצה שתראו אותה מתפשטת במצלמה - הזמינו סרטי סקס http://www.sexysharmotagirls.com/
    אתר סקס שרמוטה
    ישראליים לפי דרישה

    השבמחק