יום שני, 30 במרץ 2015

מרתונים באפריל

מרתונים באפריל!

מרתון "קרבות אויר" - שבת, 4 באפריל מ-12:10 
Dogfights Marathon 
סדרה יוקרתית; במוקד הסדרה, שחזור של קרבות האוויר המפורסמים, המסוכנים והנועזים בתולדות התעופה. באמצעות שילוב בין קטעי ארכיון נדירים, אנימציית מחשב משוכללת וראיונות  עם הטייסים שנטלו חלק באותם קרבות, נזכה לחוש את טעמו של קרב אווירי כאילו היינו בתא הטייס!.

פרקי הסדרה בוחנים קרבות אוויר שהתחוללו בין השאר בשתי מלחמות העולם, מלחמת קוריאה, וייטנאם, מלחמת המפרץ הראשונה ומלחמת ששת הימים.  הסדרה משחזרת קרבות האוויר מפורסמים, ומשלבת קטעי ארכיון נדירים, אנימציית מחשב משוכללת וראיונות  עם הטייסים, שנטלו חלק באותם קרבות. כך נזכה לחוש את טעמו של קרב אווירי כאילו היינו בתא הטייס. החל ממטוסי המוסטנג, דרך המיגים הרוסיים, המיראז'ים הצרפתיים ועד מטוסי        ה- F-15 אמריקניים, ניתן לבחון את ההתפתחות ההיסטורית של מטוסי הקרב לאורך השנים והקרבות בהם נטלו חלק.    
מרתון קרבות אויר - שבת, 4 באפריל החל משעה 12:10, שידור נוסף בשישי, 10 באפריל החל מ-18:50


מרתון "מלחמות העולם" - שבת, 11 באפריל מ-13:00
World Wars Marathon 
סדרה מרתקת ומושקעת, המגוללת סיפור דרמטי של שלושה עשורים קטלניים במאה ה-20: שלושים שנים במהלכן התרחשו שתי מלחמות העולם, דרך עיני המנהיגים והמפקדים שאישיותם ואופיים עוצבו בשוחות מלחמת העולם הראשונה, שהשלכותיה הדרמטיות  הביאו את העולם על סף חורבן מוחלט במלחמה שנייה. הסדרה תתמקד בדמויות המפתח של מלחמת העולם השנייה: היטלר, צ'רצ'יל, סטלין, רוזוולט, מוסוליני, דה-גול, מקארתור וטוג'ו.  הסדרה היוקרתית, שצולמה בארה"ב ובאירופה, כוללת ראיונות עם מנהיגים מהעת האחרונה דוגמת קולין פאוול, ג'ון מייג'ור וג'ון מקיין, המעניקים תובנות מעניינות על התנהגות מנהיגי העבר במצבי המשבר בהם היו נתונים. מעט יותר מ-20 שנה בלבד מפרידות בין שני העימותים הגדולים ביותר של המאה העשרים: מלחמת העולם הראשונה והשנייה. היסטוריונים רבים טוענים כי אלו לא היו שתי מלחמות נפרדות, אלא רצף מדמם מתמשך אחד, שפגע תחילה בתושבי אירופה בלבד, אך לאחר מכן התרחב לעולם כולו.
כך קורה, שהדמויות המזוהות ביותר עם מלחמת העולם השנייה, היו בעצמן מעורבות בשתי מלחמות העולם; תחילה כחיילים לכודים או מנהיגים בתחילת דרכם, במלחמות השוחות של בלגיה וצרפת (קרבות הסום ו-איפר), ושנים לאחר מכן, כמנהיגי מדינות וגנרלים בכירים, השולחים חיילים למערכה באותן שדות קרב ממש, דוגמת הפלישה לנורמנדי והקרב על הבליטה.
מרתון מלחמות העולם - יום שבת, 11 באפריל החל מ-13:00, שידור נוסף בשישי, 17 באפריל ב-21:10


מרתון "רומא העתיקה" - יום שבת, 18 באפריל,  משעה 12:00
לפי המסורת הרומאית, ב-21 באפריל, שנת 753 לפני הספירה, נוסדה העיר רומא על-ידי האחים התאומים רמוס ורומולס, שהיה למלכה הראשון של העיר. ערוץ ההיסטוריה מציין את האירוע ההיסטוריה ומשדר מספר תכניות העוסקות בעיר שלא נבנתה ביום:

ערים: עולם תת-קרקעי - עלייתה של רומא
Rome: The Rise
כיצד הפכו הרומאים לאימפריה חובקת עולם? חלק גדול מהתשובה טמון מתחת לאדמה. החל משכונות מגורים, דרך מערכות ביוב, אקוודוקטים ותיאטראות, נגלה כי רבים מפלאי ההנדסה המודרנית נבנו בהשראת התכנון הרומי.
עלייתה של רומא - יום שבת, 18 באפריל בשעות 12:00 ו-21:35

ערים: עולם תת-קרקעי - האימפריה החשאית של רומא Rome's Hidden Empire
רומא היא עיר בה העבר פוגש את ההווה בכל פינת רחוב, וכל שליטיה הותירו בה את חותמם, מעל ומתחת לאדמה. סיור מרתק ברחובות הבירה האיטלקית, חושף עדויות לחיים באימפריה הרומית בימי שליטים כמו אוגוסטוס ונירון. 
האימפריה החשאית של רומא - יום שבת, 18 באפריל בשעות 12:50 ו-22:25

רומא העתיקה: חיים בחטא
Roman Vice
פריחת האימפריה הרומית בעת העתיקה הביאה עמה גם תופעות של שחיתות, אכזריות והפקרות מוסרית ברמות חסרות תקדים. קיסרים כמו אוגוסטוס, טיבריוס ונירון בנו את האימפריה הגדולה מכולם, אך גם הגדירו מחדש את המושג "סדום ועמורה".
רומא העתיקה: חיים בחטא - יום שבת, 18 באפריל בשעות 13:40 ו-23:15

חידושי העולם העתיק: האימפריה הרומית
Ancient Impossible: The Roman Empire
פרק מיוחד בוחן במבט לעומק את היקף התושיה והאמביציה של האימפריה הרומית, אחת האימפריות הגדולות והחזקות ששלטו בעולם מאז ומעולם. בין השאר, נסקור את פועלו של קיסר שאפתן שיזם סלילת דרך מאירופה למרכז אסיה, וגם נציץ אל הארמון המוזהב של נירון - שכלל מעליות ותקרה מסתובבת. וכך, ננסה להבין כיצד הצליחו הרומאים להגיע להישגים טכנולוגיים שכאלו לפני כ-2000 שנה.
חידושי העולם העתיק: האימפריה הרומית - יום שבת, 18 באפריל בשעות 15:15 ו-00:50


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה