יום חמישי, 25 ביוני 2015

יום העצמאות של ארה"ב: סופשבוע הסיוט האמריקאי

יום העצמאות של ארה"ב: סופשבוע הסיוט האמריקאי
שישי-שבת, 4-3 ביולי


ערוץ ההיסטוריה מציין את יום העצמאות האמריקני, שחל ב-4 ביולי, ומשדר במהלך סוף השבוע תכניות הבוחנות דווקא את הצד הפחות זוהר, שלא לומר אפל של המעצמה הגדולה בעולם: החל מתופעת הרוצחים הסדרתיים הפושה במדינה, היסטוריה של ארגוני פשיעה הבולטים – מהמאפיה ועד למועדון ה-Hell's Angels, וכן הפריחה של תנועות גזעניות, כתות קטלניות וכאלו שמתחזות לדתות של ממש – כמו כת הסיינטולוגיה הנודעת לשמצה.

ביוגרפיות: מלאכי הגיהנום  
Biographies: Hell's Angels
סיפורה של כנופיית האופנוענים הנודעת לשמצה מקליפורניה, שנוסדה ב-1948, והפכה במשך השנים לתאגיד המגלגל מיליוני דולרים מעסקי פשע, סמים ואלימות. בשנות השישים זוהו "מלאכי הגיהנום" עם תרבות הנגד והפעילות האנטי-ממסדית שפרחה בסן פרנסיסקו וסביבתה. הכנופיה שחבריה רוכבים על אופנועי "הארלי דייוידסון", מאתגרת את רשויות החוק באמריקה למעלה משישים שנה, פועלת תחת מעטה חשאיות כבד ועל חבריה נאסר לדבר על פעילויותיה. 
ביוגרפיות: מלאכי הגיהנום - יום שישי, 3 ביולי בשעה 22:10, שידור נוסף למחרת ב-11:55

ספר הסודות של אמריקה: סיינטולוגיה
America's Book of Secrets: Scientology
תכנית שבוחנת מקרוב את כת הסיינטולוגיה (שעלתה לאחרונה לכותרות בעקבות סרט תיעודי ששפך אור על פעילותה). נחשוף את מקורותיה, הדוקטרינה הנוקשה שלה והשפה הסודית של הכת השנויה במחלוקת שייסד אל. רון הבארד, ובין מאמיניה כוכבים הוליוודיים דוגמת טום קרוז וג'ון טרבולטה. בתכנית מתראיינים חברים לשעבר בכת, המספרים מדוע הצטרפו לשורות הסיינטולוגיה.
ספר הסודות של אמריקה: סיינטולוגיה - יום שישי, 3 ביולי בשעה 23:50, שידור נוסף למחרת ב-13:30

ספר הסודות של אמריקה: קו קלקס קלאן
America's Book of Secrets: Ku Klux Klan
חברי הקו-קלוקס קלאן מסתתרים מאחורי גלימות וכובעים לבנים, מוגנים על-ידי חוקים להגנת חופש הדיבור והביטוי – אותם חוקים שהם מעוניינים לבטל מן היסוד. עד כמה חזקה השפעת הארגון הגזעני ונוטף השנאה בתוך ארה"ב? ג'וני לי קלארי, אחד מראשיו לשעבר, חושף בתכנית את סודות ודרכי הפעולה של התנועה הדוגלת בעליונות הגזע הלבן, וקיימת כבר קרוב ל-150 שנה. 
ספר הסודות של אמריקה: קו קלקס קלאן - יום שישי, 3 ביולי בשעה 00:35, שידור נוסף למחרת ב-12:45





ספר הסודות של אמריקה: רוצחים סדרתיים
America's Book of Secrets: Serial Killers 
כמות הרוצחים הסדרתיים בארה"ב יותר מכפולה מאשר בשאר מדינות העולם גם יחד; מאז שנות השבעים של המאה שעברה, זוהו למעלה ל-1,400 מתוצרת הדוד סם. בתכנית מתראיינים קרימינולוגים מומחים, עיתונאים ואנשי רשויות החוק, המנסים לענות על הסוגיות הבאות: מה הופך אדם לרוצח סדרתי? מה מניע אותו? האם ניתן לזהותו? 
ספר הסודות של אמריקה: רוצחים סדרתיים - יום שבת, 4 ביולי בשעות 14:15 ו-01:15







ספר הסודות של אמריקה: כתות קטלניות
America's Book of Secrets: Deadly Cults
סדרה שמסירה את מעטה המסתורין מעל הארגונים והמוסדות הבולטים באמריקה. פרק 6: לפי נתונים רשמיים של הממשל האמריקני, כמעט 200,000 איש חברים כיום ב-5,000 כתות פעילות בארה"ב. מהו סוד משיכתן? מה הופך כמה מהן למסוכנות במיוחד? כתות אלו מונהגות לרוב על-ידי דמויות כריזמטיות בעלות כושר שכנוע, "משיחים" מטעם עצמם שעלולים לגרום למאמינים בתורתם לבצע פעולות קטלניות. בתכנית, מתראיין אחד מניצולי הכת שהקים ג'ים ג'ונס - "מקדש העם" בג'ונסטאון, ומספר על חוויותיו.

ספר הסודות של אמריקה: כתות קטלניות - יום שישי, 3 ביולי בשעה 01:20, שידור נוסף בשבת בשעה 10:15

עולמות אבודים: אל קפונה
Lost Worlds: Al Capone's Secret City
עלייתו של המאפיונר האגדי אל קפונה לצמרת עולם הפשע, סימלה את שנות העשרים הנודעות לשמצה בעיר שיקגו. קפונה וחבריו הציפו את העיר באלכוהול, שיחדו פקידי ממשל וחיסלו זה את זה ללא רחם. נצא למסע המשחזר את ימי שיקגו העליזים. היסטוריונים מומחים בוחנים ממצאים מדעיים לצד מסמכים היסטוריים, כדי לשרטט תמונה מלאה של "עיר הרוחות", בעידן בו נשלטה על-ידי כנופיות פשע מאורגן, כשהבולטת בהם הייתה כנופיית אל קפונה.
עולמות אבודים: אל קפונה - יום שישי, 3 ביולי בשעה 23:00, שידור נוסף למחרת ב-11:05


המדריך המלא למאפיה
The Definitive Guide To The Mob

"המאפיה איננה עסק. היא דרך חיים" - מייקל פרנצ'זה, מאפיונר בכיר לשעבר.
כיצד נראים חייו של "קצין" בכיר במאפיה האמריקנית? כיצד מתקבלים לשורות ארגון הפשע הנודע לשמצה בעולם, הופכים בו לחברים מן המניין ומתחילים להרוויח כסף (לא-חוקי כמובן...), ומה קורה כאשר אתה מסתבך צעד אחד עמוק מדי בשורות הארגון, שמספיק שתבצע בו טעות אחת, כדי שחברך הטוב ביותר (עד אותו רגע) יקבל פקודה מגבוה לחסל אותך מיידית.

ספיישל מרתק, המעניק הצצה נדירה אל דרכי הפעולה של ארגון הפשע הנודע לשמצה ביותר בעולם -  דרך עיניו של אדם שיכול לענות על השאלות הללו מגוף ראשון: מייקל פרנצ'זה, לשעבר "קפטן" בכיר במשפחת הפשע קולומבו. 
במהלך התוכנית, נלמד כיצד המאפיה באמריקה גדלה והפכה לאימפריית פשע רבת-עוצמה, נחשוף את שיטות הפעולה שלה, כיצד בנויה ההיררכיה הארגונית בתוכה (היררכיה שדומה באופן מפתיע לכל תאגיד עסקי לגיטימי),  ונבחן את מידת ההשפעה של המאפיה על חיי היומיום באמריקה במגוון תחומים. "המדריך לחיים במאפיה" יותיר את הצופים עם שאלה מטרידה אחת: מדוע מייקל פרנצ'זה עדיין בחיים?
המדריך המלא למאפיה - יום שבת, 4 ביולי בשעות 15:00 ו-23:45

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה