יום שני, 28 בדצמבר 2015

המחשב האנושי

המחשב האנושי 
The Human Calculator

 

הכירו את האיש שיעזור לכם לשרוד פצצה גרעינית ולזכות בשולחנות ההימורים של לאס וגאס! יש איש אחד שמסתובב בינינו, שמסוגל לחשב כל משוואה מתמטית מורכבת, לזהות תבניות ודפוסים נסתרים מאחורי כל פעילות המתרחשת בכדור הארץ, וקוראים לו סקוט פלנסברג - הלא הוא "המחשב האנושי".

מדי פרק בסדרה "המחשב האנושי", פלנסברג חוקר באופן פעיל את הצפנים והתבניות הסודיים שלא ניתן לראות אותם בעין בלתי-מזוינת. כך למשל, מבקר פלנסברג בלאס וגאס, וחושף את הדפוסים הסודיים מאחורי משחקי המזל והקוביה בעיר ההימורים (אגב: עקב יכולתו זאת, פלנסברג כמעט והורחק משולחנות ההימורים בלאס וגאס...). 

בפרק אחר, פלנסברג חושף את הדפוסים הנסתרים והקבועים, המשותפים למרבית אסונות הטבע המתרחשים בכדור הארץ ואף לפיצוץ של נשק גרעיני - צפיית חובה למי שרוצה טיפים להישרדות למקרה שיום הדין יגיע. כמו כן, פלנסברג מגלה כיצד המוח האנושי נשלט על-ידי עיוותי תפיסה, שגורמים לנו לבצע בחיינו בחירות שלא בהכרח היינו מבצעים, לו היינו מודעים לדפוסים שמאחוריהם.

בשנת 1963, נולד במדינת ניו-יורק אדם עם יכולת נוירולוגיות נדירה ויוצאת דופן, שהופכת אותו לממש על-אנושי. סקוט פלנסברג מסוגל לראות מספרים ודפוסים בכל מקום; מהפלנסברג מוכיח לנו כי העולם מורכב ממספרים נסתרים בכל מקום - החל ממימדים של בניינים, דרך פרופורציות הגוף האנושי, ועד לדפוסי מספרים נסתרים אותם הוא מאתר באופן אנו מדברים. בשנת 2001 אף נכנס לספר השיאים של גינס בזכות יכולתו לפתור במהירות שיא משוואות מתמטיות מורכבות. בשל כך, זכה פלנסברג זכה לכינוי: "המחשב האנושי".
המחשב האנושי - ימי שישי ב-17:50, החל מה-29 בינואר. שידור נוסף למחרת ב-10:20 ו-23:15

2 תגובות:

  1. האם הסדרה תחזור לשידור?

    השבמחק
  2. הי אני מבקשת שתחזרו אלי ל0546907790 מור בנוגע לחבר שלי

    השבמחק