יום שני, 28 בדצמבר 2015

לגלות את אטלנטיס

האם סוף סוף נמצאה העיר האגדית שנכחדה ברגע ומאז נעלמו עקבותיה משך אלפי שנים?

לגלות את אטלנטיס 
Atlantis Found 



לפני 3,600 שנה, ציביליזציה מתקדמת נמחקה ברגע מעל פני האדמה, על-פי אחת התיאוריות. שמה: אטלנטיס. אחרי העיר האבודה שתוארה לראשונה בכתבי הפילוסוף היווני אפלטון, נערך חיפוש בכל יבשת אפשרית. האם כעת עדויות חדשות תוכלנה לפענח את התעלומה הגדולה בהיסטוריה? לאחר אינספור מסעות חיפוש שנערכו אחר אטלנטיס ועלו בתוהו, בשנת 2015, קבוצת מדענים יצאה לדרך שוב, במטרה למצוא את העיר האבודה, תוך שהיא משתמשת בטכנולוגיה חדישה ביותר לסרוק את קרקעית האוקיינוס, באתר המשוער שבו אטלנטיס שכנה. תוצאות החיפוש הוצלבו עם מידע שכבר היה ידוע אודות העיר האבודה,

"לגלות את אטלנטיס", הוא סרט תיעודי מרתק, שיוצריו שמו להם למטרה להוציא לפועל את שם סרט – ולאתר אחת ולתמיד את העיר האבודה של אטלנטיס. הסרט מתחקה אחר הגיאולוג ההרפתקן ד"ר מרטין פפר, שנחוש להוכיח את אמיתות התיאוריה שלו אודות העיר האגדית -  שמיקומה הגיאוגרפי של אטלנטיס האמיתית, היה היכן שכיום ממוקם האי היווני סנטוריני, עד שאלטנטיס נחרבה באחת ההתפרצויות הגעשיות הגדולות בהיסטוריה האנושית.

כדי לעמוד במטרה שהציב לעצמו ולאשש את התיזה שלו, ד"ר פפר משתמש בממצאים מדעיים מהשטח שנאספו באמצעות  סקירות סונאר חדשות ומשוכללות של קרקעית האוקיינוס, וניתוח מיקרוסקופי של פני השטח בעת העתיקה. במהלך הסרט, ד"ר פפר מחפש אחר זהות מוחלטת בין האי סנטוריני, לבין סדרה של רמזים בולטים אודות אטלנטיס המצויים בכתבי ההוגה היווני אפלטון, שהיה הראשון לכתוב על העיר האגדית - החל מהעיצוב הייחודי שלה דמוי טבעת, ועד לתפקיד שמילאו כוהני דת מצריים בתיעוד אגדת העיר אטלנטיס.

מסעו המרתק של צוות החוקרים, לוקח אותו למסע לאורך הים התיכון ומשם אל מרחבי האוקיינוס האטלנטי. בסיום התעודה, הוא חושף את תגליותיו המדהימות שעשויות להצביע הן על מיקומה של אטלנטיס, והן על צורתה המדויקת.
לגלות את אטלנטיס - יום רביעי, 6 בינואר בשעה 21:30, שידור נוסף למחרת ב-20:30, יום שישי, 8 בינואר ב-22:30, ושבת, 9 בינואר בשעות 16:50 ו-22:10

תגובה 1:

  1. הי, מתי שוב יהיה ניתן לצפות ? הקלטתי במקליט והוקלטה תוכנית אחרת :(

    השבמחק