יום שני, 24 בנובמבר 2014

סדרה חדשה: חידושי העולם העתיק

סדרות חדשות - דצמבר 2014


חידושי העולם העתיק 
Ancient Impossible
  

הידעתם שנשק להשמדה המונית פותח כבר בימי קדם? 
איזו אימפריה בנתה דרך מהירה חוצת-יבשות, שהשתרעה מאירופה עד לב אסיה?
מי היו האיינשטיינים, הסטיב ג'ובסים והתומס אדיסונים של העת העתיקה? 

"חידושי העולם העתיק" הוא שמה של סדרה חדשה ומרתקת, החושפת כיצד רבים מההישגים והפיתוחים הטכנולוגיים הבהם אנו מתגאים בימינו -  פותחו למעשה לפני אלפי שנים.
כך למשל, נלמד באחד מפרקי הסדרה, כי ניתן לאתר את שורשיה של נושאת המטוסים המודרנית בספינה עתיקה בעלת סיפון גדול יותר ממגרש כדורגל וצוות שמנה למעלה מ-6,000 ימאים(!)  נגלה שהמצרים הקדמונים הצליחו לבנות באמצעים של העולם העתיק, מונומנט הגדול יותר מ"הר הנשיאים" ראשמור שנבנה בארה"ב של המאה ה-20, ואף נחשוף כי נשק להשמדה המונית היה בשימוש כבר בימי קדם, בדמות תותח יורה קליעים ע"י שימוש בכח קיטור, וקרניים קטלניות שהבעירו אניות אויב.

במהלך עשרת פרקי "חידושי העולם העתיק", נלמד על בנייתם מונומנטים קולוסליים, יצירות הנדסיות בלתי-אפשריות וטכנולוגיות כה מדויקות שהגדירו מחדש את יכולת ההמצאה האנושית - המעידות כי העולם העתיק היה מתקדם ממה שהעזנו אי-פעם לדמיין - רבות בזכות מדענים, מהנדסים ופילוסופים גאונים פורצי דרך. 
נצא למסע מרתק בעבר ונחשוף תמונה שונה באופן קיצוני ממה שנטינו לחשוב על העבר שכולל חידושים והמצאות שכל-כך הקדימו את זמנן, עד כי אנו משתמשים בהן עד היום. יוצרי הסדרה "חידושי העולם העתיק" משתמשים בשיטות מדעיות חדישות כדי לגלות עולמות אבודים שהרבה יותר דומה לעולמנו הנוכחי משנטינו לחשוב, וחושפים כיצד תכניות האב של הטכנולוגיה המודרנית מצויות בדברי ימי העולם העתיק. 
חידושי העולם העתיק - ימי שישי בשעה 18:00 החל מה-12 בדצמבר, שידור נוסף למחרת ב-22:10

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה