יום שני, 24 בנובמבר 2014

דצמבר 2014 בערוץ ההיסטוריה: ספיישל המטוס המלזי

דצמבר 2014 בערוץ ההיסטוריה

ספיישל 
תעלומה בשחקים: המטוס המלזי  
Ghost Planes and the Mystery of Flight 370


נכון לכתיבת שורות אלו, מטוס חברת התעופה " מלזיה איירליינס", עליו היו 227 נוסעים ו-12 אנשי צוות, שהיה בדרכו מקואלה למפור לבייג'ינג ב-8 למרץ 2014, לא נמצא עדיין. מסע חיפוש בינלאומי חסר תקדים שנערך בעקבות טיסה 370, לא הצליח עד היום לאתר שרידים, שברים או גופות ממטוס הבואינג 777. הרשויות המוסמכות שעסקו בחיפוש, והעולם כולו, נותרו חסרי אונים וחסרי תשובות לנוכח התעלומה המסתורית בשחקים.

אך זה אינו סיפר ההיעלמות האווירי הראשון שמזעזע את הקהילה הבינלאומי -  כבר בשנת 1937 העולם הזדעזע מהיעלמותה המסתורית של הטייסת האגדית אמיליה ארהארט עם מטוסה, מעל שמי האוקיינוס השקט. לפי רישומי "רשת חברת התעופה" (Aviation Society Network), למעלה משמונים כלי טיס הוכרזו כ"נעדרים" מאז שנת 1948 – "מטוסי רפאים", שפשוטו כמשמעו, נעלמו כאילו בלעה אותם האדמה. 

בספיישל המרתק "תעלומה בשחקים: המטוס המלזי", נחקור לעומק את תעלומת המטוס המלזי, באמצעות ראיונות עם טייסים לשעבר ומומחי תעופה ובטיחות לטיסה (כולל יצחק יפת, לשעבר ראש מערך האבטחה באל-על), המעלים סברות שונות אודות גורל המטוס, בני משפחות הנוסעים שעלו על הטיסה שמעולם לא הגיעה ליעדה וחייהם התהפכו ברגע אחד, שחזורים דרמטיים, קטעי ארכיון חדשותיים וטכנולוגיית CGI חדישה.  
כמו כן, נבחן את סיפור היעלמות מטוס בהקשר היסטורי רחב יותר, ונעלה לדיון את הסוגיה, האם טיסה מס' 370 שייכת לקטגוריית "מטוסי הרפאים" שמרתקת אותנו מאז ראשית עידן התעופה המודרנית?

עדכון: בראשית אוקטובר 2014, חודשו החיפושים אחר המטוס תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים חדישים ביותר, המעלים אופטימיות זהירה בקרב הרשויות וכן בני משפחות הנוסעים, כי הפעם, אולי, תיפתר התעלומה.

תעלומה בשחקים: המטוס המלזי - יום שבת, 27 בדצמבר בשעה 13:00 ו-21:30, שידור נוסף בשישי, 2 בינואר בשעה 22:10

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה