יום שני, 29 בדצמבר 2014

מלחמות העולם - סדרה חדשה

סדרה חדשה!
מלחמות העולם  
The World Wars  



ערוץ ההיסטוריה גאה לשדר החודש בבכורה את הסדרה "מלחמות העולם" - הפקת יוקרה של ערוץ ההיסטוריה בת ששה פרקים, המגוללת סיפור דרמטי של שלושה עשורים קטלניים במאה ה-20: שלושים שנים במהלכן התרחשו שתי מלחמות העולם, דרך עיני המנהיגים והמפקדים שאישיותם ואופיים עוצבו בשוחות המלחמה הראשונה והשלכותיה הדרמטיות בשנים שאחריה, שהביאו את העולם על סף חורבן מוחלט במלחמה שנייה.

אדולף היטלר. בניטו מוסוליני. ג'ורג' ס. פטון. שארל דה גול. דגלאס מקארתור. הידקי טוג'ו. לפני שמילאו תפקיד מכריע במלחמת העולם השנייה, כולם שירתו כחיילי חי"ר, טוראים פשוטים או קצינים זוטרים יחסית ב"במלחמה לסיום כל המלחמות" – מלחמת העולם הראשונה. ווינסטון צ'רצ'יל הבריטי, התפטר מתפקידו כשר בממשלה והתגייס מחדש לצבא. פרנקלין רוזוולט, לימים נשיא ארה"ב, היה מזכיר הצי האמריקאי בזמן מלחמת העולם הראשונה. ולדימיר לנין ויוסיף סטלין תכננו את ההשתלטות הקומוניסטית על רוסיה. 




מעט יותר מ-20 שנה בלבד מפרידות בין שני העימותים הגדולים ביותר של המאה העשרים: מלחמת העולם הראשונה והשנייה. היסטוריונים רבים טוענים כי אלו לא היו שתי מלחמות נפרדות, אלא רצף מדמם מתמשך אחד, שפגע תחילה בתושבי אירופה בלבד, אך לאחר מכן התרחב לעולם כולו.
כך קורה, שהדמויות המזוהות ביותר עם מלחמת העולם השנייה, שמות מוכרים בכל בית המזוהים עם גבורה בשדה הקרב או, להבדיל, עם פאשיזם רצחני, היו בעצמן מעורבות בשתי מלחמות העולם; תחילה כחיילים לכודים במלחמות השוחות של בלגיה וצרפת (קרבות הסום ו-איפר), ושנים לאחר מכן, כמנהיגי מדינות וגנרלים בכירים, השולחים חיילים למערכה באותן שדות קרב ממש, דוגמת הפלישה לנורמנדי והקרב על הבליטה.

הסדרה היוקרתית, שהופקה במלאת 100 שנים לפרוץ מלחמת העולם הראשונה ב-1914, צולמה בארה"ב ובאירופה, וכוללת ראיונות עם מנהיגים בולטים (דוגמת הגנרל קולין פאוול, ראש ממשלת בריטניה לשעבר ג'ון מייג'ור, הסנטור ג'ון מקיין, ראש ממשלת איטליה לשעבר מריו מונטי ואחרים, המעניקים תובנות מעניינות על התנהגות מנהיגי העבר במצבי המשבר בהם היו נתונים.

ב-28 ביוני 1914, התנקש קיצוני סרבי בחיי הארכידוכס האוסטרי פרנץ פרדיננד בסרייבו; ההתנקשות הדרמטית הייתה הגפרור שהצית את להבת מלחמת העולם הראשונה - זו נקודת המוצא של הסדרה רחבת-היריעה והמושקעת, שממשיכה מנקודת זמן זו לתיאור קרבות מלחמת העולם הראשונה, חתימת הסכם ורסאי, עלייתו של היטלר לשלטון בגרמניה, זוועות שואת יהודי אירופה, מתקפת הפתע היפנית על פרל הארבור, ולבסוף, תום מלחמת העולם השנייה וכניעתה של יפן באוגוסט 1945.
בהפקת הסדרה מעורבים היוצרים שאחרים לסדרה משובחת נוספת של ערוץ ההיסטוריה, "הגברים שבנו את אמריקה", ומשלבת קטעי ארכיון נדירים, עיבודיCGI  משוכללים, שחזורים דרמטיים מושקעים וראיונות עם דמויות מפתח עולמיות לצד היסטוריונים המומחים לתקופה.

מלחמות העולם
שידור יומי: החל מיום ראשון, 11 בינואר: ימים ראשון עד שישי בשעה 22:10 - שידור נוסף למחרת ב-21:20. 

מרתון של  6 פרקי הסדרה ישודר ביום שבת, 17 בינואר, החל משעה 14:30.

שידור שבועי:
ימי  שלישי בשעה 22:10, החל מה-20 בינואר, שידור נוסף למחרת ב-20:30, ובימי שבת ב-18:00. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה