יום חמישי, 30 באפריל 2015

70 שנה לניצחון בעלות הברית במלחמת העולם השניה


70 שנה לניצחון בעלות הברית במלחמת העולם השניה
 - סופי השבוע במאי 


ב-8 במאי 1945 (ובברית המועצות ב-9 במאי – עניין של אזורי זמן שונים), נכנס לתוקפו הסכם הכניעה ללא-תנאי עליו חתמו נציגי הצבא הגרמני המובס בברלין, לנציגי בעלות הברית (ארה"ב, בריטניה, צרפת וברית המועצות). היה זה אקורד הסיום למלחמה עקובה מדם שנמשכה שש שנים, גבתה מיליוני קורבנות בנפש והפכה חלקים גדולים מיבשות אירופה ואסיה לעיי חורבות. 
ב-2015 מציין העולם ל-70 שנה לניצחון הדרמטי של בעלות הברית על גרמניה הנאצית. לציון אחד האירועים הבולטים בעת המודרנית, ערוץ ההיסטוריה מקדיש את כל סופי השבוע של חודש מאי לתכניות נבחרות על מלחמת העולם השניה, ובראשן שידור נוסף לסדרת המופת: "מלחמת העולם השניה: הסרטים האבודים" (לרבות מרתון של כל פרקי הסדרה בשבועות). 

כמו כן, נשדר את פרקי הסדרה "מלחמת העולם השניה: בדרך לניצחון", הספיישלים "D-Day - הסרטים האבודים", "מלחמת העולם השניה מהחלל", ופרקים מיוחדים של הסדרות "קרבות אויר", "ערים: עולם תת-קרקעי", ו-"עולמות אבודים", העוסקים בהיבטים שונים של המלחמה ששינתה את העולם.
ספיישל 70 שנה לניצחון על הנאצים – שידורים מיוחדים כל סופי השבוע של חודש מאי


חג שבועות - מרתון "הסרטים האבודים של מלחמת העולם השניה"
הסרטים האבודים של מלחמת העולם השניה WWII Lost Films
"הסרטים האבודים של מלחמת העולם השניה", היא הסדרה התיעודית הראשונה בהיסטוריה בה כל סרטי המלחמה מוצגים בפני הצופים בצבע ובטכנולוגיית HD באיכות הטכנית הגבוהה ביותר. במהלך עשרת פרקי הסדרה, נחווה את קרבות מלחמת העולם השנייה דרך סיפורם האישי של 12 חיילים אמריקנים שהשתתפו בקרבות הבולטים של המלחמה, וניהלו במקביל יומנים אישיים בהם פירטו את חוויית הלחימה המצמררות שעברו. 

הסרטים המקוריים צולמו אמנם כולם בצבע (דבר נדיר באותן שנים), אך איכותם הטכנית דרשה שדרוג טכני עצום על-מנת שניתן היה לשדרם. לאחר עבודת תחקיר מאומצת של שנתיים וחצי, הצליחו יוצרי הסדרה למצוא ולאסוף בארכיונים ובבתים פרטיים מרחבי העולם אלפי שעות של סרטי ארכיון נדירים שצולמו בזמן הקרבות - 3,000 שעות ליתר דיוק - לערוך להם שחזור דיגיטלי - ולהציג את מראות המלחמה באופן חד, בהיר ומוחשי כפי שטרם נראה על מסך הטלוויזיה. הצופים בבית יחזו במטחי האש וישמעו את רעמי התותחים ויקבלו את התחושה כאילו הם עצמם נוכחים בשדות הקרב.  כמו כן, כתוצאה מהסכם שיתוף פעולה תוכני שנחת בין ערוץ ההיסטוריה העולמי לספריית הקונגרס האמריקני, במהלך הסדרה יושמעו הקלטות אודיו נדירות מהמלחמה, כפי שנשתמרו בספריה. 

דרך הסיפורים האישיים של החיילים ועל רקע התמונות המדהימות משדה הקרב, הסדרה מאפשרת לצופים הזדמנות להגיע קרוב ככל הניתן לאירועים כפי שהתרחשו, ולהרגיש כאילו הם עצמם חלק מההיסטוריה המתרחשת מול עיניהם ברגע זה על המסך הקטן. 

את הסדרה מלווה בקולו השחקן זוכה ה"אמי" גארי סיניז ("פורסט גאמפ", "C.S.I. NY").  שחקנים מובילים נוספים (רוב לאו, אל.אל. קול ג'יי, סטיב זאן, איימי סמארט, וג'וש לוקאס) תורמים אף הם את קולם לפרוייקט היוקרתי, כאשר כל אחד מהם מקריין את מכתביו ויומניו של אחד מ-12 החיילים האמריקנים שסיפורו מובא בסדרה.
מרתון "הסרטים האבודים של מלחמת העולם השניה" בשבועות – יום ראשון, 24 במאי החל משעה 13:00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה