יום ראשון, 24 באפריל 2016

אוצר ספינת המיליארדים

סדרה חדשה
אוצר ספינת המיליארדים
Billion Dollar Wreck
החל מ-18 במאי, ימי רביעי, בשעה 22:10



שברי ספינה טרופה נודעת לשמצה, שעשויה להכיל בתוכה אוצר בשווי מיליארדי(!) דולרים. קונספירציה היסטורית חובקת עולם. אדם אובססיבי שהקדיש את חייו לחיפוש האוצר ושילם על כך מחיר יקר ביותר, ומאמץ הרואי אחרון של משפחה אחת לפתור תעלומה שכמעט והרסה אותה מבפנים.

אניית הקיטור המפוארת "RMS Republic", הגדולה מסוגה בעולם באותה תקופה, שקעה למצולות ב-24 בינואר 1909, שש שנים לאחר השקתה, לאחר שהתנגשה באניה אחרת, מעט אחרי שהפליגה מהנמל בניו-יורק. האניה כונתה "ספינת המיליונרים" עקב הלקוחות העשירים במיוחד שנהגו להשתמש בשירותיה. מעט לפני הפלגתה האחרונה, מטען מסתורי הונח על סיפונה. רב-החובל של האניה סירב לאפשר לספינות הצלה גישה למטען זה בטרם שקיעת ה"ריפבליק". מעולם לא נערכה חקירה רשמית בנושא – מה שמרמז שלמישהו היה אינטרס בטיוח המקרה. ומהו אותו מטען מסתורי שאמור להימצא בין שברי הספינה הטרופה, סמוך לחופי ניו-אינגלנד? 150,000מטבעות זהב אמריקניים, ששוויים כיום מוערך בלמעלה ממיליארד דולר(!)

הסדרה החדשה והמרתקת "אוצר ספינת המיליארדים"עוקבת אחר צייד האוצרות הנודע קפטן מרטין ביירלי ובנו גרנט, במסע מורכב ומסוכן, בו הם צוללים יחד עם נבחרת צוללנים מובחרת, לקרקעית האוקיינוס האטלנטי, בחיפוש כפול - הן אחר האוצר השווה המיליארדים, והן אחר תיקון ואישי ומשפחתי. 
במשך 35 השנים האחרונות, צייד האוצרות מרטין ביירלי עוסק באובססיביות בחקר אניית ה"ריפבליק" ומטען מטבעות הזהב שהיה על סיפונה. החקירה האינטנסיבית של ביירלי מצביעה על ראיות לכאורה על קשר חשאי היסטורי חובק-עולם סביב אותו מטען מסתורי, שמשתרעת מרוסיה הצארית ועד לבית הלבן והנשיא תיאודור רוזוולט. 

זהו המאמץ השני של ביירלי לאתר את מה שנחשב לאוצר השקוע היקר ביותר בהיסטוריה. בשנת 1987, ביירלי גייס מיליוני דולרים עבור מסע חיפוש להשבת מטבעות הזהב על אניית ה"ריפבליק", והחיפוש אף זכה אז לפרסום רב בכלי התקשורת. אך הוא לא צלח במשימתו וחזר מהמסע בידיים ריקות. ההשלכות הטרגיות של אותו כישלון על ביירלי קשות ביותר: משפחתו נהרסה, ביירלי סבל משבר נפשי קשה, ואף נעצר וישב בכלא שנתיים וחצי לאחר שירה והרג את המאהב של אשתו בנפרד. 

אך האובססיה של ביירלי עם פתרון תעלמות אוצר ה"ריפבליק" לא רק שלא שככה, אלא אף הלכה וגברה במשך השנים. כעת, כאשר הוא משתף שוב פעולה עם בנו גרנט, מרטין חוזר אל ה"ריפבליק", בניסיון אחרון למצוא את האוצר ששוכן בקרקעית האוקיינוס, ולמצוא גאולה אישית ומשפחתית. כשלרשותו כעת מידע חדש שצבר במשך שלושה עשורים מאז החיפוש הקודם בשנות השמונים, ביירלי משוכנע כי הוא יודע את המיקום המדויק של האוצר החמקמק. בשמונת פרקי הסדרה "אוצר ספינת המיליארדים" מרטין וגרנט ביירלי יובילו צוות של צוללנים מיוחדים למעמקי המים האפלים, המסתוריים והמסוכנים שאוצרים בתוך את סודות האניה "ריפבליק" למעלה ממאה שנה.

אוצר ספינת המיליארדים - שידור נוסף ביום שישי, 20 במאי,בשעה 21:20 וביום שבת, 21 במאי בשעות 15:50 ו-23:00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה