יום ראשון, 24 באפריל 2016

שידורי יום השואה והגבורה

שידורי יום השואה והגבורה
ימים רביעי-חמישי, 5-4 במאי

בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה וביום זה עצמו, נשדר מגוון סדרות דוקומנטריות, סרטי תעודה, וסרטים עלילתיים העוסקים בשואת יהודי אירופה מזוויות שונות: 
ששת פרקי הסדרה המרתקת "הימים האחרונים של הנאצים", המגוללת את ההיסטוריה האפלה של המפלגה הנאצית מנקודת המבט של הנאצים עצמם; הסרט זוכה האוסקרים של רומן פולנסקי "הפסנתרן", על סיפורו האמיתי של הפסנתרן היהודי ולדיסלב שפילמן שהצליח לשרוד את השואה כנגד כל הסיכויים; הסרט "התנגדות", המגולל את סיפורם של קבוצת הפרטיזנים בהנהגת האחים ביילסקי, שארגנה מאבק מזוין בצבא הגרמני כנגד כל הסיכויים ביערות מזרח אירופה; התעודה המרגשת "משחררי המחנות", על שחרור מחנה הריכוז דכאו ע"י חיילי צבא ארה"ב בסוף מלחמת העולם השנייה. 

כמו כן, נשדר סרטי תעודה על לוחמים יהודים בצבאות בעלות הברית ("הלוחם היהודי"), דיוקן של מספר דמויות המפתח בהנהגת הרייך השלישי ("ההנהגה הנאצית: הרוע המוחלט"), וחילוצם הנועז של מאות ילדים יהודים יתומים מאירופה והבאתם לארץ ישראל במלחמת העולם השנייה ("ילדי טהראן").


מרתון "הימים האחרונים" של הנאצים
Last Days Of The Nazis
סדרת דוקו-דרמה מרתקת, המגוללת סיפור שכמעט ולא סופר ולא שודר מעל מרקעי הטלוויזיה -  עד היום - ההיסטוריה האפלה של המפלגה הנאצית – מנקודת המבט של הנאצים עצמם.
ב-1945, לאחר כניעת גרמניה הנאצית בתום שש שנות מלחמה עולמית עקובה מדם, עצרו בעלות הברית אלפי נאצים-לשעבר לצורכי תשאול ותחקור. החקירות מאירות העיניים הללו, נשכחו עם השנים ונזנחו בשולי דפי ההיסטוריה. יוצרי הסדרה עושים שימוש נרחב בחומרי החקירה אלו, ומציגים באופן דרמטי וחסר תקדים, עדויות מצמררות של מפקדי מחנות השמדה, מומחי תעמולה, רופאים, גנרלים ואדריכלים נאציים, וכן חברי תנועת הנוער ההיטלראי, המעניקות לצופים תובנה מעמיקה על דרך החשיבה של הגרמנים, בשנות משטרו האפל של היטלר.

"הימים האחרונים של הנאצים", מספקת הצצה מקרוב על המניעים ואופני הפעולה של המשטר הרשע ביותר בהיסטוריה – מהפרספקטיבה שלו. בין עדי מפתח שעדותם תובא במהלך פרקי הסדרה (דרך שחזורים דרמטיים): רודולף הס - מפקד מחנה ההשמדה אושוויץ, יוליוס שטרייכר – מראשי מכונת התעמולה הנאצית, אלברט שפֵּר – הארכיטקט הרשמי של התנועה הנאצית, חבר אישי קרוב של היטלר ושר החימוש בזמן מלחמה, והרופא הנאצי הבכיר ד"ר קרל גבהרדט, שהיה אחראי על עריכת ניסויים מזעזעים באסירים במחנות הריכוז ראוונסברוק ואושוויץ. 

הסדרה אף כוללת קטעי ארכיון נדירים מימי השלטון הנאצי בגרמניה, ראיונות עם היסטוריונים מומחים לנושא, השופכים אור נוסף על אישיותם של האנשים שמילאו תפקידים שונים במנגנון הרשע הנאצי.
מרתון "הימים האחרונים של הנאצים" - יום רביעי, 4 במאי החל מ-18:20 וחמישי, 5 במאי החל מ-15:14






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה