יום ראשון, 28 בפברואר 2016

כמו חדש - עונה שמינית


כמו חדש - עונה שמינית 
American Restoration – Season 8


לאחר היעדרות ארוכה, הסדרה הוותיקה והאהובה על אנשים המתמחים בהפיכת גרוטאות לחפצים הנראים כאילו זה עתה הוכנו, עברה בעצמה מתיחת פנים, והיא חוזרת בעונה חדשה, בפורמט חדש ועם פרקים בני שעה!



בעונה השמינית של "כמו חדש", נעקוב הפעם אחר חמישה בתי עסק שונים ברחבי ארה"ב – מניו-יורק, דרך מישיגן, צפון קרוליינה ועד קליפורניה, אשר לא רק משחזרים באופן מוחשי ביותר חלקים מההיסטוריה של אמריקה, אלא יוצרים עבודות חדשות, מעוררות השראה מפריטי וינטאג' ישנה.כל בית עסק שכזה מתמחה בסוג אחר של שחזור - החל ממכוניות קלאסיות, דרך שלטי עתיקים ונדירים ועד לכלים דו-גלגליים יוצאי-דופן. מדי פרק יוכיחו בעלי המלאכה את מיומנותם וכישוריהם כאמני שיחזור, בעודם חוקרים לעומק כל חפץ אותו הם משחזרים, בוחנים את ההיסטוריה שלו והשפעתו על התרבות המקומית.

אלו חמשת בתי העסק המככבים בעונה החדשה של "כמו חדש":

"בודי סטראוד תעשיות" - מיקום: בסאן ואלי, קליפורניה, נמצא אחד המקומות הנחשבים ביותר בארה"ב העוסק בשחזור ועיצוב מכוניות קלאסיות - מפורד מוסטאנג ועד לסטודבייקר קומנדר. העסק נוסד ב-2007 ע"י בודי סטראוד, מכונאי ומהנדס בעל נסיון של למעלה מעשרים שנה במקצוע. בין רשימת לקוחותיו הנוצצות נזכיר את ג'יי לנו, ג'וני דפ וטים אלן.

"Wheels Through Time" - מיקום: עמק מאגי, צפון קרוליינה. עסק בעל שם עולמי בשחזור ובנייה מחדש של אופנועי וינטאג' נדירים מתוצרת אמריקה. דייל וולקסלר ייסד את העסק ב-1993, ומתגאה באוסף של למעלה מ-350 אופנועים מן העבר, מהם ניתן ללמוד על ההיסטוריה המוטורית של ארה"ב.

"Monkey Business" - מיקום: דטרויט, מישיגן. בית עסק בניהולו של הצייר, היצרן ונהג המרוצים אנדי באומן ג'וניור, המתמחה כבר למעלה מ-25 שנה בשיפוץ ובנייה מחדש של פריטי וינטאג' מההיסטוריה של ארה"ב. החל ממכונות משקאות של "קוקה קולה" ועד לרכבי אספנות דוגמת "פורד פאלקון גאסר" – צוות החנות מטפל ביד אמן בכל חפץ המגיע לידיו, ומעניק לו מימד חדש מבלי לאבד את אותנטיות הפריט המקורי.

"Steve's Restorations" - מיקום: פרנקפורט, ניו-יורק. בית עסק בניהולו של סטיב הייל (שהחל לעבוד בתחום בגיל 16(!) ונחשב לגאון בענף), מתמחה בשחזורי ענתיקות באיכות גבוהה ועיצוב מחדש של כלי רכב ואופנועים. משחזור של ה-"פורד גראן טורינו" הקלאסית מודל 1972 ועד למכוניות קאדילק, סטיב וצוותו מעניקים חיים מחודשים לפיסות של מוטוריקה אמריקנית שאיש כבר לא חשב שיקומו לתחייה.

"Bob's Garage"– מיקום: מארייטה, ג'ורג'יה. כשנכנסים לבית העסק של בוב האלידיי, צועדים לתוך מנהרת זמן של ממש. ניתן למצוא שם פריטי וינטאג' משנות החמישים כמו כסאות בר, שלטי ניאון, מקררים, משאבות דלק ישנות וצעצועי ילדים המופעלים באמצעות מטבעות. ההתמחות של בית העסק בשחזור פריטי רטרו הפכה אותו לשם דבר בתחום, ובין לקוחותיו אף נמנים אולפני דיסני ויוניברסל. בוב האלידיי וצוותו אף היו אחראים על בניית כל האביזרים בסצינות תחנת הדלק בסרטם של האחים כהן "בתוך לואין דייויס".

כמו חדש - עונה שמינית. ימי שלישי בשעה 22:30, החל מה-29 במרץ.שידור נוסף למחרת בשעה 23:00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה