יום ראשון, 28 בפברואר 2016

הבריחות הגדולות באמריקה

הבריחות הגדולות באמריקה
America's Greatest Prison Breaks



בריחות של פושעים מבתי כלא מאז ומעולם הציתו את הדמיון האנושי. כיצד הפושעים הללו הצליחו להערים על המערכת שכלאה אותם מאחורי סורג ובריח ולהימלט ממקום שנראה שאין ממנו מוצא? צפו בספיישל וגלו כיצד פושעים נועזים ויצירתיים הופכים את הבלתי-ייאמן לייאמן.

בתי הכלא המאובטחים בצורה מקסימלית של ארה"ב אמורים לדמות למצודות שלא ניתן להימלט מהם, במטרה ליצור חיץ אולטימטיבי בין הפושעים המסוכנים לחברה. אך כשהם מצויידים בשפע זמן, תושיה, הכנה ואומץ – מדהים להיווכח ביכולות האילתור וההמצאה של אסירים המצילחים לברוח מבתי כלא. בספיישל המרתק "הבריחות הגדולות באמריקה", נבחן את הבריחות הנועזות ביותר בהיסטוריה האמריקנית, תוך התמקדות בהימלטות של צמד הרוצחים ריצ'ארד מאט ודייויד סוואט ממתקן שמור היטב בצפון מדינת ניו-יורק ביוני 2015. חוקרים בשירות המרשלים של ארה"ב שהיו אמונים על חקירה המקרה, משחזרים את מעשה הבריחה של השניים, שהושוותה לא אחת לבריחה הקולנועית המפורסמת בסרט "חומות של תקווה". 

כמו כן, במהלך הספיישל נחקור את הבריחה המפורסמת ביותר של שלושה אסירים מכלא אלקטרז ביוני 1962 – מקרה שלא פוענח עד היום, ונגולל את סיפורו של הרוצח האינטילינגטי והנודע לשמצה ריצ'רד מקנייר, שהצליח לברוח לא פחות משלוש פעמים מבתי כלא בארה"ב, תוך שימוש בשיטות יצירתיות ביותר, כשבפעם האחרונה שעשה זאת, באפריל 2006, מקנייר שיגר את עצמו מחוץ לכלא באמצעות משטח נייד לשינוע חבילות דואר...


הבריחות הגדולות באמריקה -  יום ראשון, 6 במרץ בשעה 21:30
שידורים נוספים למחרת ב-18:15, שישי, 11 במרץ ב-23:45, ושבת 12 במרץ ב-10:45

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה