יום חמישי, 28 בינואר 2016

בריחה מאלקטרז: סיפור אמיתי

בריחה מאלקטרז: סיפור אמיתי
Alcatraz: Search for the Truth
28.2, יום ראשון, בשעה 21:20


בליל ה-11 ביוני 1962, נמלטו שלושה אסירים: פרנק מוריס, והאחים ג'ון וקלארנס אנגלין מבית הכלא הנוקשה ביותר בארה"ב, שממוקם על האי אלקטרז, 2.5 ק"מ מחופי העיר סן פרנסיסקו שבקליפורניה. למעלה מ-50 שנה אחרי, הבריחה המפורסמת והנועזת מאלקטרז, נותרה תעלומה שמציתה את דמיונה של האומה האמריקנית עד היום. לדעת רבים, הנמלטים לא הצליחו לשרוד את השהייה במימי מפרץ סן פרנסיסקו ומצאו שם את מותם. אך האם ייתכן כי הם שרדו את מסע הבריחה? כעת, עם עדויות חדשות שרואות אור ושיתוף פעולה ראשון ויוצא דופן של בני משפחות הנמלטים, ערוץ ההיסטוריה פותח מחדש את תיק החקירה של המקרה, בספיישל המותח והמרתק: "בריחה מאלקטרז: סיפור אמיתי".
בפעם הראשונה, קרובי המשפחה המיידים של הנמלטים מסכימים לשתף פעולה עם חוקרים, ומשתפים ראיות שטרם נראו בעבר, דוגמת הקלטות אודיו, תמונות סטילס וסודות משפחתיים שמורים היטב, שיוכיחו כי לא רק ששלושת האסירים שרדו לאחר הבריחה מאלקטרז, אלא ייתכן מאד כי הם חיים עד עצם היום הזה. בין השאר, חושפים בני המשפחה ברכות לחגים, שנשלחו אליהם בדואר מהאסירים לאחר שנמלטו מכלא אלקטרז.

התעודה מתחקה מקרוב אחר שיתוף הפעולה בין קן ודייויד ווידנר, אחייניהם של צמד האחים הבורחים ג'ון וקלארנס אנגלין, למרשל בדימוס ארט רודריק, שהיה החוקר הראשי בפרשה, שנועד לחקור לעומק את הבריחה הנודעת לשמצה בהיסטוריה האמריקנית ולנסות לפצח את "חידת הצוק" (על שם כינויו של כלא אלקטרז - "הצוק"). החקירה החדשה תיקח אותם למסע לאורכה ולרוחבה של ארה"ב, מביצות פלורידה בדרום ועד לאי אלקטרז המסתורי שבמפרץ סן פרנסיסקו. 
בריחה מאלקטרז: סיפור אמיתי - יום ראשון, 28.2, בשעה 21:20.
שידורים נוספים: שני, 29.2, בשעה 13:35; יום שלישי, 1.3, ב-23:00; רביעי, 2.3, ב-22:10

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה