יום חמישי, 28 בינואר 2016

מלחמת האזרחים בצבע

מלחמת האזרחים בצבע -  מיני סדרה חדשה
Blood & Glory: The Civil War in Color 
 18.2, ימי חמישי, בשעה 22:10


מלחמת האזרחים האמריקנית, אחד האירועים המכוננים בהיסטוריה של ארה"ב ובכלל, שיסעה את האומה האמריקנית לשניים, כאשר מדינות הדרום ומדינות הצפון נלחמו זו בזו. למעלה מ-750,000 חיילים ואזרחים נהרגו במהלך ארבע שנות מלחמה אכזרית, שהסתיימו בניצחון הצפון, ובניסיון להפוך את ארצות הברית לאומה שוויונית יותר, עם ביטול חוקי העבדות הדרקוניים. 

"מלחמת האזרחים בצבע", מיני-סדרה מושקעת ויוקרתית של ערוץ ההיסטוריה, מגוללת בארבעה פרקים מרתקים את סיפור המלחמה, כפי שטרם נראתה בעבר על מסכי הטלוויזיה. כשליוצרי הסדרה ניתנה גישה חסרת תקדים לארכיונים פרטיים וממשלתיים ובאמצעות שימוש בטכנולוגיה חדישה, למעלה מ-500 תמונות נדירות ביותר בשחור-לבן, עברו המרה ממושכת לצבע, כדי להמחיש לצופים בבית את סיפור מלחמת האזרחים האמריקנית, שהגדירה את אופיה של האומה לעד. הסדרה אף כוללת שחזורים דרמטיים של הקרבות ורגעי ההכרעה בחזית.

בין המרואיינים הרבים התורמים מהידע, המומחיות והניסיון שלהם למיני-סדרה "מלחמת האזרחים בצבע", נמנים צאצאיהם של יוליסס ס. גרנט - הגנרל האגדי של מדינות הצפון ולימים נשיא ארה"ב,  ג'פרסון דייויס – נשיא הקונפדרציה (מדינות הדרום), ופרדריק דאגלס, שהיה עבד אפרו-אמריקני במטעי הדרום, עד שהצליח להימלט ולהתייצב בראש חזית המאבק למען השוויון ולביטול העבדות. 

מרואיינים נוספים במיני-סדרה: מזכיר המדינה לשעבר הגנרל קולין פאוול, מפקד הפיקוד המרכזי וראש ה-CIA לשעבר דייויד פטראוס, ומגוון היסטוריונים המומחים לתקופה (כולל השחקנים ריצ'ארד דרייפוס ובן סטיין), המתארים את אירועי המפתח שהובילו את אמריקה למלחמת האזרחים, האבדות הרבות והמחיר הכבד שגבו הקרבות על האומה האמריקנית, השימוש בכלי נשק וטכנולוגיה חדישים בשדות הקרב, והמאמץ לאחות את הקרעים ולבנות את האומה לאחר תום המלחמה.

מלחמת האזרחים בצבע – מיני סדרה חדשה: ימי חמישי, בשעה 22:10, החל מה-18 בפברואר.בכורה!
שידור נוסף למחרת, יום שישי, בשעה 19:00, ובשבת בשעות 15:20 ו-22:10

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה