יום רביעי, 9 במרץ 2016

שיעור היסטוריה מס' 20


13/3/2016
שיעור היסטוריה מס' 20

נושא: הפלישה לנורמנדי
שם התכנית: הסרטים האבודים של מלה"ע ה-2: פרק 6
"הסרטים האבודים של מלחמת העולם השניה", היא הסדרה התיעודית הראשונה בהיסטוריה בה כל סרטי המלחמה מוצגים בפני הצופים בצבע ובטכנולוגיית HD באיכות הטכנית הגבוהה ביותר. פרקי הסדרה, מציגים את המלחמה מנקודת מבטם האישית של 12 חיילים אמריקנים שהשתתפו בקרבות הבולטים של המלחמה, וניהלו במקביל יומנים אישיים בהם פירטו את חוויית הלחימה המצמררות שעברו. 

הסרטים המקוריים צולמו אמנם כולם בצבע (דבר נדיר באותן שנים), אך איכותם הטכנית דרשה שדרוג טכני עצום על-מנת שניתן היה לשדרם. לאחר עבודת תחקיר מאומצת של שנתיים וחצי, הצליחו יוצרי הסדרה למצוא ולאסוף בארכיונים ובבתים פרטיים מרחבי העולם אלפי שעות של סרטי ארכיון נדירים שצולמו בזמן הקרבות - 3,000 שעות ליתר דיוק - לערוך להם שחזור דיגיטלי - ולהציג את מראות המלחמה באופן חד, בהיר ומוחשי כפי שטרם נראה על מסך הטלוויזיה. הצופים בבית יחזו במטחי האש וישמעו את רעמי התותחים ויקבלו את התחושה כאילו הם עצמם נוכחים בשדות הקרב.  כמו כן, כתוצאה מהסכם שיתוף פעולה תוכני שנחת בין ערוץ ההיסטוריה העולמי לספריית הקונגרס האמריקני, במהלך הסדרה יושמעו הקלטות אודיו נדירות מהמלחמה, כפי שנשתמרו בספריה. 

דרך הסיפורים האישיים של החיילים ועל רקע התמונות המדהימות משדה הקרב, הסדרה מאפשרת לצופים הזדמנות להגיע קרוב ככל הניתן לאירועים כפי שהתרחשו, ולהרגיש כאילו הם עצמם חלק מההיסטוריה המתרחשת מול עיניהם ברגע זה על המסך הקטן. 

את הסדרה מלווה בקולו השחקן זוכה ה"אמי" גארי סיניז ("פורסט גאמפ", "C.S.I. NY").  שחקנים מובילים נוספים (רוב לאו, אל.אל. קול ג'יי, סטיב זאן, איימי סמארט, וג'וש לוקאס) תורמים אף הם את קולם לפרוייקט היוקרתי, כאשר כל אחד מהם מקריין את מכתביו ויומניו של אחד מ-12 החיילים האמריקנים שסיפורו מובא בסדרה.

פרק שש: יחידתו של סגן צ'רלס שפל מצליחה לפרוץ נתיב אל תוך צרפת. כך גם יחידתה של האחות ג'ון וונדרי, אך לכיוון דרום. בחזית האוקיאנוס השקט, נפצע הנחת נולן מרברי בקרב הקשה בפלליו. כשיחידתו של סגן שפל, מגיעה לעיירה על גבול צרפת-גרמניה, הוא נפצע כה קשה, שהוא "מרוויח" את הכרטיס הביתה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה