יום רביעי, 30 במרץ 2016

המושבה האבודה של רואנוק

המושבה האבודה של אמריקה
Roanoke: Search for the Lost Colony


במשך למעלה מ-400 שנה, היעלמותם יוצאת-הדופן של 117 מתיישבים בריטים באי רואנוק (שנמצאת גאוגרפית בשטח מדינת צפון קרוליינה של ימינו), נחשבה לתעלומה העתיקה ביותר באמריקה. כעת, חריטה מסתורית על אבן יכולה להוביל לחשיפת האמת המרתקת על גורלם! 
סתתי האבן המומחים, האחים ג'ים וביל ויירה (המוכרים לכם ודאי מהסדרה של ערוץ ההיסטוריה "בעקבות הנפילים האבודים"), חוברים לארכאולוג המבריק ובעל הדעות העצמאיות פרד ווילארד, במטרה לחקור את התעלומה ולגלות מה אירע באמת למושבה האבודה של אמריקה.

הכירו את המושבה רואנוק, המוכרת לכל אמריקני גם כ"מושבה האבודה". המושבה הוקמה במקור בשנת 1585 על-ידי מתיישבים אנגליים שהגיעו לאמריקה - במסגרת ניסיון של המלכה אליזבת הראשונה לייסד מושב קבע אנגלי ביבשת החדשה. רואנוק ננטשה ויושבה מחדש שנתיים לאחר מכן ב-1587. עקב מלחמת אנגליה-ספרד שפרצה ב-1585, ניתק הקשר עם המתיישבים, שלא קיבלו כל אספקה. שלוש שנים לאחר מכן, ב-1590, ספינות אנגליות שעגנו באי - מצאו את המושבה נטושה לחלוטין.

לפני 75 שנה, גילוי מערכת אבנים שלכאורה חשפה את התשובה לחידת ההיעלמות המתיישבים באי רואנוק - הציתה את דמיונו של העולם, הכתה היסטוריונים בתדהמה, אך גם הרסה קריירות של אנשי מקצוע כשהתגלעו סדקים במהימנות התגליות. ללא קשר למהימנותם של הממצאים, האבנים שנתגלו אז שפכו אור על התעלומה הראשונה בתולדות ההתיישבות בצפון אמריקה בעת החדשה. כיום, ההיסטוריון דייויד לאברה, הנחשב למומחה לנושא, עומד לפצוח בחקירה חדשה שעשויה סוף סוף לענות על השאלה: מה קרה למושבה האבודה? חוברים אליו, האחים ג'ים וביל ויירה והארכאולוג פרד ווילארד. צוות החוקרים ינסה במקביל לאשש את האותנטיות של האבן הראשונה שנתגלתה ולקחת חלק בחפירה ארכאולוגית חסרת תקדים בתקווה לפצח את החידה המסתורית אחת ולתמיד. 
6 באפריל, יום רביעי, בשעה 21:45, שידורים נוספים למחרת ב-13:45, ושישי, 8 באפריל ב-18:00 ושבת, 9 באפריל ב-11:35

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה