יום רביעי, 30 במרץ 2016

מרתון סדרות חיפושי אוצרות בפסח

ערוץ ההיסטוריה מוצא את האפיקומן!
מרתון סדרות חיפושי אוצרות בפסח:
משבת עד שבת – 30-23 באפריל מהשעה 17:00

מרתון אוצר האי המקולל - עונות 3-1
The Curse of Oak Island 
"אוצר האי המקולל" היא סדרה סוחפת העוקבת אחר האחים ריק ומארטי לאגינה, יוצאים להרפתקת חייהם במטרה לגלות את האוצר המסתורי החבוי למעלה מ-200 שנה באי אוק שבקנדה, האם יצליחו היכן שכל קודמיהם נכשלו? לפי אגדה עתיקה, על שבעה אנשים למות בטרם ייחשף סוד האוצר באי אוק. נכון להיום, מספר הקורבנות עומד על שש. והאחים לאגינה מודעים לכך... בשנת 1795, שלושה נערים גילו בור מוזר, מעשה ידי-אדם, באי הקטן והמיוער אוק, סמוך לחופי נובה סקוטיה שבקנדה. היו אלו דמדומי תקופת מסעות הפיראטים הגדולים, והשמועה פשטה כי בבור טמון אוצר יקר-ערך. התגלית של הנערים גרמה לתחילתו של מבצע "חפש את המטמון" שנמשך למעשה כבר למעלה מ-200 שנה, שעלה מיליוני דולרים, ובין המשתתפים במהלך השנים, דמויות מפורסמות כמו השחקנים ג'ון וויין וארולפלין, ואף נשיא ארה"ב לשעבר, פרנקלין דלאנו רוזוולט.

חרף הקשיים הרבים שהם נתקלים בהם בדרך לגילוי האוצר, האחים ריק ומארטי לאגינה לא מוותרים על חלומם, לאחר שהגיעו קרוב יותר מכל אלו שחיפשו את האוצר לפניהם, ייתכן כי האחים נמצאים בדרכם לחשוף את האמת המדהימה על מה ששוכן מתחת לאי אוק. לאור ממצאי העונות הקודמות, בעונה השלישית, ריק, מארטי ושותפיהם לחיפוש משתמשים באמצעים טכנולוגיים חדישים ביותר, בנוסף לציוד חפירה וקידוח מכניים, כדי לחדור למעמקי האי. 

מרתון "אוצר האי המקולל" עונות 3-1 - ימים שבת-חמישי,  28-23 באפריל, החל מ-17:00


מרתון אגדת הרי הזהב
Legend of the Superstition Mountains
סדרה סוחפת על חבורת ציידי אוצרות המחפשת בהרי אריזונה אחר מכרה זהב עתיק ומסתורי, שהחיפוש אחריו גבה בעבר את חייהם של ציידים רבים. צייד האוצרות הוותיק ויין טאטל, חובר לצוות מומחים במטרה להתחקות אחר רמז חדש שיוכל אולי להביא לפתרון תעלומה בת מאות שנים, אודות האוצר הקבור המפורסם והקטלני בצפון-אמריקה.

האגדה מספרת כי בדרום מערב ארה"ב, ברכס הרי סופרסטישן המצויים במדבר האכזרי של אריזונה המשתרע על-פני 650 קמ"ר, חבוי מכרה זהב, המכונה "ההולנדי האבוד", המכיל שלל שערכו 200 מיליון דולר.  במשך השנים, אגדה זו משכה לאזור אלפי ציידי אוצרות שניסו לאתר את המכרה, וחלקם מצאו דווקא את מותם בנסיבות מסתוריות, כשחיפשו את מיקומו המדויק של המכרה, באמצעות ניסיון לפענח את החידות והרמזים על לוחות אבן, ושלל עדויות הארכאולוגיות שאמורות היו להוביל לאותו אוצר מדובר; אך כגודל התגמול המובטח – כך גם הסכנה עבור ציידי האוצרות. הרי סופרסטישן אף ידועים בפעילות העל-טבעית הרבה המתרחשת בהם. בני שבט האפאצ'י המתגוררים בסמוך, מאמינים כי רכס זה מהווה את שער הכניסה לגיהינום.
מרתון פרקי "אגדת הרי הזהב" - יום שישי, 29 באפריל, החל מ-17:00


מרתון האוצר האבוד של הטמפלרים
Pirate Treasure of the Knights Templar
גילוי מרעיש של שריד עתיק ויקר-ערך על אנייה טרופה לחופי האי מדגסקר, מוביל לחקירה חובקת עולם במטרה לפצח תעלומה בת מאות שנים: האם ייתכן שהאוצר האבוד של האבירים הטמפלרים, קבור בקרקעית האוקיינוס ההודי? והאם תוך כדי כך, נמצא קשר מפתיע בין האבירים הטמפלרים מימי הביניים, לחבורת שודדי הים הפיראטים שזרעו תוהו ובוהו בעולם המאה ה-17?

ההרפתקן והארכאולוג התת-ימי הנודע בארי קליפורד, חובר להיסטוריון סקוט וולטר וצוות מומחים מהשורה הראשונה, כדי לנסות לפענח תעלומה מסתורית בת מאות שנים.  המאמץ לחבר בין הנקודות השונות המרכיבות את התמונה השלמה, ולפתור את תעלומת האוצר האבוד של הטמפלרים, מביא את הצוות למסע חובק עולם, מהמקומות הקדושים בירושלים, לאירופה, אפריקה, ומשם עד לחוף המזרחי של ארה"ב. המסקנות שהם יחשפו עשויות להביא לשינוי מהלך ההיסטוריה ואף להוביל אותם לגילוי האוצר!

כשלרשותו גישה בלעדית לשרידי ספינות פיראטים שזה מכבר נחשפו, צוות החוקרים יחפור ביבשה, יצלול בים - בתקווה לחשוף רמזים ועדויות שיובילו את החוקרים לנסות למצוא קשרים חבויים בין האבירים הטמפלרים של המאה ה-12, לפיראטים ששלטו ביד רמה חמש מאות שנה אחריהם, במאה ה-17, ואולי אף עם קשר סמוי למלך שלמה... 
מרתון "האוצר האבוד של הטמפלרים" - שבת, 30 באפריל החל מ-17:00

ועוד מרתון נוסף, בעניין אחר...

מרתון קרבות אויר
Dogfights Marathon 
סדרה יוקרתית; במוקד הסדרה, שחזור של קרבות האוויר המפורסמים, המסוכנים והנועזים בתולדות התעופה. באמצעות שילוב בין קטעי ארכיון נדירים, אנימציית מחשב משוכללת וראיונות  עם הטייסים שנטלו חלק באותם קרבות, נזכה לחוש את טעמו של קרב אווירי כאילו היינו בתא הטייס!

פרקי הסדרה בוחנים קרבות אוויר שהתחוללו בין השאר במלחמת העולם השנייה מלחמת וייטנאם, מלחמת המפרץ הראשונה ומלחמת ששת הימים.  הסדרה משחזרת קרבות האוויר מפורסמים, ומשלבת קטעי ארכיון נדירים, אנימציית מחשב משוכללת וראיונות עם הטייסים שנטלו חלק באותם קרבות. כך נזכה לחוש את טעמו של קרב אווירי כאילו היינו בתא הטייס.


מרתון קרבות אויר – ימים ראשון-שבת 30-24 באפריל, החל מ-23:45



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה