יום רביעי, 29 ביוני 2016

סופשבוע יום הולדת 240 לארה"ב

סופשבוע יום הולדת 240 לארה"ב! 
שישי-שבת, 2-1 ביולי


לרגל יום הולדתה ה-240 של ארה"ב החוגגת עצמאות ב-4 ביולי, נקדיש את סופשבוע הראשון של החודש למגוון תכניות העוסקות בארץ האפשרויות הבלתי-מוגבלות: החל מתעודה מרתקת על היממה הדרמטית שלאחר רצח הנשיא קנדי, תכנית על הבית הלבן כפי שלא ראיתם אותו מעולם, ותעודה חושפנית על מי שאולי יאייש אותו בקרוב – דונלד טראמפ, האיש והשערוריות. כמו כן נשדר תכניות על סיפורו של הדגל האמריקאי, ו-51 עובדות מדהימות על ארה"ב. בלב סוף השבוע -מרתון של פרקי הסדרה "לילה היסטורי עם קרייג פרגוסון", הטוק-שואו הציני והמהנה שלא עושה שום הנחות להיסטוריה ולאלו שעשו אותה...


מרתון "לילה היסטורי עם קרייג פרגוסון"
Join or Die With Craig Ferguson
תכנית אירוח בהנחיית השחקן והמגיש הסקוטי המוכשר קרייג פרגוסון, הבוחנת את ההיסטוריה מזווית מעט אחרת - צינית, שנונה פרובוקטיבית ומשעשעת; בדיוק המתכון שהפך את פרגוסון לאחד ממנחי הטוק-שואו האהובים בעולם, כאשר במשך עשור, הגדיר מחדש את ז'אנר תכניות האירוח ב"לייט לייט שואו" שהגיש ברשת CBS, בזכות סגנונו זה.

בסיוע מגוון אורחים הכוללים בין השאר היסטוריונים, ומומחים לנושא הפרק הספציפי, לצד סלבריטאים וקומיקאים, ביניהם, ג'יי לנו, ג'ימי קימל, לארי קינג, קורטני קוקס, ג'ק בלאק, אלייז'ה ווד והבמאי ג'אד אפאטו. הפאנל באולפן יבחן מדי פרק שלל קטגוריות היסטוריות מפתיעות, וידרג את המועמדים הבולטים בקטגוריות אלו. 

בין הקטגוריות הבלתי-שגרתיות הנידונות ב"לילה היסטורי עם קרייג פרגוסון":
מהו הסם המשפיע ביותר בהיסטוריה? מהי העצה הרפואית הגרועה ביותר שניתנה בהיסטוריה? איזה מועמד ניהל את מערכת הבחירות הנשיאותית האומללה ביותר? איזו להקה היא המשפיעה ביותר אי-פעם? מיהי הדמות הנתעבת ביותר בהיסטוריה? מי האישיות הציבורית שידעה את הנפילה הגדולה ביותר במעמדה? (ספוילר: ריצ'רד ניקסון וביל קוסבי 'מככבים' בפרק זה), מהי ההמצאה שאחראית לשינוי הגדול ביותר בחברה האנושית?
מרתון "לילה היסטורי עם קרייג פרגוסון":  חלק 1: יום שישי, 1 ביולי, החל משעה 18:40
חלק 2: יום שבת, 2 ביולי, החל משעה 10:15

המרוץ לצמרת של דונלד טראמפ
The Making of Trump
תהילה? השפעה? עושר? מה באמת עומד מאחורי התשוקה האובססיבית של דונלד טראמפ לכוח?

כיצד הצליח ילד מרובע קווינס לכבוש את ניו-יורק בסערה, לשרוד התרסקות כלכלית מתוקשרת, לצלוח שתי מערכות נישואין כושלות, ולהמציא את עצמו מחדש כאחד האייקונים הבולטים בתרבות האמריקנית?


היוהרה. השחצנות. האגו. ההצהרות השערורייתיות. העושר. ה"שיער". הנשיא הבא של ארה"ב?שונאים או אוהבים אותו, לא ניתן להתעלם מהאיש ושמו דונאלד טראמפ, תופעה אמריקנית ייחודית במערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016. מהיכן צמח? מה מניע אותו? איזה סוג מנהיג יהיה אם ייבחר לתפקיד הרם?ערוץ ההיסטוריה חוקר לעומק את עברו של טראמפ, ממלא פרטים חסרים בביוגרפיה שלו וחושף את האמת מאחורי עלייתו המטאורית לצמרת עולם העסקים כאיל נדל"ן, התרסקותו המטאורית לא-פחות, והקאמבק המפתיע לפסגה."המרוץ לצמרת של דונלד טראמפ" כולל קטעי וידאו נדירים של טראמפ וראיונות עם מגוון סלבריטאים, פוליטיקאים ומקורבים לדונלד טראמפ, השופכים אור על אישיותו השנויה במחלוקת. 
המרוץ לצמרת של דונלד טראמפ - שישי, 1 ביולי ב-21:45, שידור נוסף למחרת ב-15:15


הבית הלבן הסודי
The Hidden White House
ספיישל מרתק המעניק לצופים הצצה נדירה ביותר אל הבית הלבן, כפי שלא נחשף לעיני הציבור -  עד עתה!במהלך התכנית, נחשוף פרטים מרתקים על משכן נשיאי ארה"ב לדורותיהם: ממערכות בונקרים ותעלות סודיות, דרך דרכי אבטחה מתוחכמות, ועד לגילוי המקום המדויק בו הנשיא עובד וישן. בתעודה מתראיינים עובדים רבים לשעבר בשדרות פנסילבניה 1600 (כתובת הבית הלבן בוושינגטון), המשתפים את הצופים בחוויותיהם האישיות מהמגורים בו, לרבות  ארי פליישר – דובר הבית הלבן תחת ממשל הנשיא ג'ורג' וו. בוש (הבן).
מעבר להיותו בניין ציבור, הבית הלבן, בו גרו כל נשיאי ארה"ב עד היום (למעט הנשיא הראשון, ג'ורג' וושינגטון) - מתוכנן כמבצר בלתי-חדיר, שנועד להגן על חיי נשיאי ארה"ב.

לאורך כל שטחו מרושת הבית הלבן בחיישנים מתוחכמים הרגישים לחום ותנועה, כדי לזהות פולש בלתי-רצוי למתחם. בממוצע, 4-3 פעמים בשבוע מתייצב אדם בשערי הבית הלבן ודורש לראות את הנשיא. לרוב אנשים אלו אינם עוזבים מרצונם, ולעתים נעצרים ע"י השלטונות. אם מישהו מנסה לטפס על הגדר במטרה לחדור פנימה, הרי שיחידת מיוחדת של השירות החשאי המצוידת בכלבים תעצור את המסתנן בכל דרך אפשרית – כולל חיסולו. הקונספציה של השירות החשאי - למנוע בכל מחיר תרחיש אפשרי של חטיפה ולקיחת בני ערובה בבית הלבן.
הבית הלבן הסודי–יום שבת, 2 ביולי בשעה 22:10


רצח קנדי: 24 שעות גורליות
The Kennedy Assassination: 24 Hours After
התעודה המרתקת "רצח קנדי: 24 שעות גורליות", חושפת לראשונה את הסיפור שלא-סופר על אחד הימים המכריעים בהיסטוריה האמריקנית, לאחר תחקיר חסר תקדים בהיקפו ושימוש במקורות ארכיוניים חדשים, לרבות מסמכים חשאיים שהותרו רק בשנת 2009 לעיון הציבור.

בדקות והשעות שמיד לאחר ההתנקשות בנשיא ארה"ב ג'ון קנדי ב-22 בנובמבר 1963, התרחשו כמה מהאירועים החשובים והמכוננים בהיסטוריה האמריקנית, אך סיפור האירועים הללו הובא תמיד באופן חלקי ומקוטע. התעודה"רצח קנדי: 24 שעות גורליות", עושה סדר באירועים שקרו ביממה שלאחר הרצח, שבהם מתגלה סגן נשיא, שממונה לנשיא ומפקד הכוחות המזוינים ונדרש לקבל החלטות מכריעות במישור הבינלאומי והפוליטי, כשבידיו תמונת מצב חלקית בלבד על הנעשה בארה"ב ובעולם. יותר מכל, הסרט חושף את האופן הכאוטי שבו התנהלה העברת השלטון לידיו של לינדון ג'ונסון, זאת על רקע העוינות ההיסטורית ששררה בינו לנשיא ג'ון קנדי ולאחיו, רוברט קנדי, שכיהן אז כתובע הכללי בממשל.
רצח קנדי: 24 שעות גורליות – יום שישי, 1 ביולי בשעה 23:15


10 דברים שלא ידעת על: דגל ארה"ב
הנרי רולינס, מוזיקאי פאנק, משורר, אינטלקטואל אמן ספוקן וורד, וחובב היסטוריה מושבע, מגיש את הסדרה המרתקת "10 דברים שלא ידעת על", במסגרתה נחשפות תגליות חדשות ועובדות שרק מתי-מעט היו מודעים לקיומן, אודות דמויות, אתרים ותקופות בולטות בהיסטוריה האמריקאית. בפרק זה, נחשף הסיפור האמיתי מאחורי הדגל הפסים והכוכבים האמריקאי -  אחד הסמלים המוכרים בעולם כולו - החל מהעיצוב המוקדם והמקורי שלו, השימוש שנעשה בו במסגרת מלחמת האזרחים האמריקאית, וכמובן, הרגע ההיסטורי בו ננעץ הדגל האמריקאי על אדמת הירח במסגרת מסע מעבורת החלל "אפולו 11" לשם. 
10 דברים שלא ידעת על: דגל ארה"ב- יום שישי, 1 ביולי בשעה 00:45, שידור נוסף למחרת ב-09:30


51 עובדות מדהימות על ארה"ב
51 Amazing Facts About America
מה הקשר בין מלחמת יום כיפור להחלטה לאשר פנייה ימינה ברמזור אדום בארה"ב? הידעתם שהנשיא פרנקלין רוזוולט נסע במכונית המשוריינת שהוחרמה מהמאפיונר הנודע אל קפונה? הידעתם שכל ה"ציוצים" של אזרחי ארה"ב בטוויטר מתועדים על-ידי ספריית הקונגרס? מה המדינה בארה"ב שהכי קרובה לפלורידה?  
ספיישל מרתק ומשעשע שחושף 51 עובדות מדהימות על אנשים, מקומות ופריטים בארה"ב: החל מהפינוקים האהובים על האבות המייסדים של האומה האמריקנית,  דרך סיפורים על אוצרות קבורים, הרי געש ומכות ברק, הימצאותם של זהב ואבני חן במקומות בלתי-צפויים, ועד לאנקדוטות על נכדים נשיאותיים וחיות מחמד בבית הלבן.
51 עובדות מדהימות על ארה"ב– יום שישי, 1 ביולי בשעה 01:30








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה