יום רביעי, 29 ביוני 2016

מרתון סדרות בסופי שבוע בחודש יולי

חגיגת מרתונים של סדרות בסופי השבוע בחודש יולי!

מרתון "60 יום בפנים"– 6 הפרקים הראשונים! – 9-8 ביולי 

לטובת הצופים שפספסו את החצי הראשון של העונה, נשדר מרתון של ששת הפרקים הראשונים של הסדרה עוצרת הנשימה, שכבר בעונתה הראשונה, זכתה ביקורות מהללות ולהצלחה מסחררת בארה"ב והפכה לדוקו-ריאליטי הנצפה ביותר בכבלים! 

סדרה מרתקת וחסרת תקדים מתעדת פרויקט ראשון מסוגו בהיסטוריה, במסגרתו שבעה אזרחים חפים מפשע (ובהם בתו של המתאגרף האגדי מוחמד עלי) מתחזים למשך 60 ימים לאסירים, באחד ממתקני הכליאה הקשוחים ביותר בארה"ב, כאשר הן האסירים האחרים, והן הסוהרים, לא יודעים את זהותם האמיתית. שבעת המשתתפים נכנסים מרצונם החופשי לבית הכלא הבעייתי "קלארק קאונטי" בג'פרסונוויל, שבמדינת אינדיאנה, בניסיון לחשוף מה מתרחש שם באמת מאחורי הסורגים.
לאור מספר אירועים שנויים במחלוקת, שהתרחשו במתקן הכליאה בזמן האחרון, השריף המקומי, ג'יימי נואל, יזם תכנית שבמסגרתה שבעה משתתפים יחיו בתוך האוכלוסייה הכללית של הכלא למשך תקופה של שישים יום, מבלי שקציני כליאה, אסירים אחרים או חברי סגל יידעו זאת. מצלמות שפועלות מסביב לשעון מתעדות גישה חסרת תקדים למתרחש בין כותלי הכלא, במאמץ לשפוך אור על הבעיות מהן סובל מתקן הכליאה, ולהעניק לצופים בבית מבט ממקור ראשון על הנעשה שם. במקביל, שבעת הנועזים, אנשים שמעולם לא ביצעו פשע או ישבו אי-פעם בכלא, נאלצים במהירות להסתגל לסביבה חדשה ומפחידה למדי. המשתתפים,שנבחרו באופן אישי ע"י השריף נואל, זוכים למעקב צמוד של 300 מצלמות שנשתלו במקומות שונים בכלא, בכדי לתעד את תלאותיהם מקרוב. לכל אחד מהם סיבה אחרת בעטייה בחר להתנדב מרצונו לתכנית, אך לכולם מטרה אחת משותפת - הבנה טובה יותר של פעולת מערכת הענישה בארה"ב, בחינת השפעותיה הפסיכולוגיות על אסירים וסוהרים כאחד, ורצון לחשוף את תגליותיהם לציבור הרחב.
מרתון "60 יום בפנים":  חלק 1: יום שישי, 8 ביולי, החל משעה 22:15, חלק 2: שבת , 9 ביולי, החל מ-22:15

מרתון "אסונות הנדסה"  23-22 ביולי
Marathon Engineering Disasters
עולם ההנדסה בנה את העולם המודרני כפי שאנו מכירים אותו כיום – מגורדי שחקים, דרך אוטוסטרדות רחבות-יריעה ועד למסעות באוויר – כל אלו לא היו יכולים לקרות לולא הידע של עולם ההנדסה. הסדרה בוחנת לעומק כמה מאסונות ההנדסה הבולטים והנודעים לשמצה בהיסטוריה המודרנית, מעבר למה שפורסם בתקשורת, כדי לגלות כיצד התרחשו, מה היו ליקויים והמחדלים ההנדסיים שגרמו להם לקרות, ואלו מאמצים נעשו בזמן אמת במטרה להציל חיי אדם מאותם אסונות הנדסה קטסטרופליים.

כיצד מצאו עצמם 33 כורים בצ'ילה לכודים מתחת לאדמה, בלי כמעט סיכוי להינצל? סיפור הדרמה בה חייהם של מיליוני אנשים ביפן הועמדו בסכנה מידית עם האסון בכור הגרעיני בפוקושימה; נבדוק מה הביא להתמוטטות במת מופעים פתוחה לקרוס במדינת אינדיאנה בארה"ב ולגרום למותם של שבעה אישים? כיצד נעלם אוסף מכוניות "קורבט" כאילו בלעה אותו האדמה? מה עומד מאחורי הקריסה של אצטדיון מקורה בארה"ב?

מדי פרק נחשוף מקרוב את הגורמים לאסונות ההנדסיים הללו שגבו נזק רב ונפגעים בנפש, באמצעות ראיונות עם עדי ראייה, מומחים להנדסה, שימוש בגרפיקה משוכללת וקטעי וידאו מצמררים של "רגע האסון" עצמו – המגוללים יחדיו את סיפור אסונות ההנדסה המפחידים בעולם.
מרתון "אסונות הנדסה" - חלק 1: שישי, 22 ביולי החל מ- 21:30, חלק 2: יום שבת, 23 ביולי, החל מ-21:30


מרתון "קרב הישרדות" 30-29 ביולי
Marathon Live To Tell
סדרה תיעודית סוחפת שיצר הבמאי והשחקן המוערך פיטר ברג ("השורד האחרון", "הממלכה") שמעניקה לצופים מבט ראשון מקרוב על פעילות היחידות המיוחדות של צבא ארה"ב במלחמה העולמית נגד הטרור בעיראק ובאפגניסטן.  במוקד הסדרה, סיפורי גבורה תחת אש שבוצעו ע"י חיילים בשדה הקרב, במטרה לשרוד את התופת ולהציל את חייהם וחיי חבריהם ליחידה. הסיפורים מובאים מפי הלוחמים עצמם בליווי שחזורים דרמטיים מושקעים של רגעי הקרב הקשים. חלק מהסיפורים בסדרה הם של מבצעים חשאיים מסווגים אשר הותרו לראשונה לפרסום.
מרתון "קרב הישרדות":יום שישי, 29 ביולי החל משעה 21:15, שידור נוסף למחרת החל משעה 10:00


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה